Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilpass nettleserbufring (Google PageSpeed)

Nick-Andre

New Member
Når jeg tester sider som har Google Analytics på Google PageSpeed Insights får jeg opp at dette må fikses:

Tilpass nettleserbufring for følgende ressurser som kan bufres:
Angivelse av en utløpsdato eller en maksimumsalder i HTTP-overskriftene for statiske ressurser, gir nettleseren beskjed om å laste inn tidligere nedlastede ressurser fra en lokal disk i stedet for over nettverket.

https://www.google-analytics.com/analytics.js (2 timer)

Er dette sånn det må være, eller er det noe jeg kan gjøre for å fikse det? Litt rart at Google skal si at jeg bør vurdere å fikse det hvis det skal være sånn.
 

Nick-Andre

New Member
Denne kan jeg svare på selv: Det er ikke mulig

Altså ikke bry deg om denne meldingen hvis du tester siden din via Google PageSpeed.
 

adeneo

Medlem
Problemet er at man ikke kan sette opp caching som man vil på Google sine servere, det er tross alt de som styrer analytics scriptet og headerne.

En allmenn akseptert løsning er å lage et script på egen server som henter ned analytics scriptet hver natt, og så levere .js filen fra egen server med skikkelig caching.

Generelt sett bør man nok ikke bry seg så veldig mye om dette.
 

Nick-Andre

New Member
Beklager, det var kanskje feil av meg å si at det ikke var mulig, da det tydeligvis er fult mulig og komme rundt.

Poenget mitt var uansett kun å opplyse andre om at for 99% av oss er dette ikke er noe å bry seg om.
 
Topp