Tilpasse værdata fra yr.no (PHP-varsel)

jorgent

New Member
Hei,

Jeg har søkt litt etter yr.no her, men har ikke funnet noen tråder som kan hjelpe meg med problemet jeg står ovenfor.

Jeg prøver å tilpasse PHP-varselet som yr.no tilbyr. Her er en skisse på hva jeg prøver å oppnå:

orekroken.jpg

Værdataene er bare en skjermdump fra yr.no som jeg har limt inn på arbeidsfilen min i photoshop.

Jeg har lastet ned PHP-varselet, og får det til å kjøre slik: Værvarsel fra yr.no

Jeg klarer også å redusere antall varsel til dagens og morgendagens ved å endre $dayctr=0; til $dayctr=5; , men jeg ønsker jo ikke dagens varsel. Med $dayctr=5; så vises dagens varsel helt til klokken passerer 18:00, og etter det er det bare morgendagens varsel som vises (så etter klokken 18:00 er jo problemet løst for noen timer;). I tillegg ønsker jeg bare varsel fra kl 06-12, 12-18 og 18-24 (slik som på bildet over). Jeg trenger derfor å utelukke varselet fra kl 00-06. Er dette mulig? Som dere sikkert skjønner, så er jeg ikke noe kløpper i PHP.

Oppsummering: Jeg ønsker å kun vise morgendagens varsel kl 06-12, 12-18 og 18-24.

Mulighet nr. 2: Eventuelt 3 bokser med 1 dag for hver boks slik som javascriptvarselet. Javascriptvarselet er dessverre for stort til å passe inn i området som jeg viser på bildet over. Selve presentasjonen av værdataene skal jeg alltids klare å få til, men trenger altså hjelp til å få PHP'en til å vise de riktige dataene.

PS: yr.no skal selvsagt krediteres, men dette kommer ikke frem på skissen.

Takker så mye for eventuell hjelp!

mkander

Medlem
@jorgent

Mye lettere om du paster koden du bruker i en pastebin et sted eller noe sånn at vi slipper å søke dette opp på yr.no osv osv. Ok? Burde ikke være umulig dette :)

jorgent

New Member
Hehe, så klart. Utrolig slurvete av meg. Jeg tok det visst for gitt at dem som kunne/ville hjelpe allerede hadde god kjennskap til PHP-varselet til yr.no

Her finnes koden:
Pastebin • Norsk Webforum

Det eneste som skal være endret fra originalkoden er $dayctr=5; som opprinnelig er $dayctr=0;

Topp