Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tips for å komme i gang

trlf

New Member
Hei (håper spørsmålet er plassert i riktig kategori),
Er ny her på forumet, men har lest litt her inne de siste dagene. Det virker som et veldig konstruktivt forum og det grunnen til at jeg valgte å registrere meg.

Har blitt litt hekta på ideen om at det er mulig å tjene penger på internett. Men det er en helt overveldende mengde informasjon om mulige foretningsmodeller affiliate osv. Og veldig mange sprikende meninger om hva man bør gjøre. Har også en anelse om at de som tjener mest på nett gjerne prøver å holde forretningsmodellen sin hemmelig.
Lurer derfor på om dere har noen førstegangstips for å komme i gang med å tjene litt penger på nettet? I første omgang er det ikke nødvendig å tjene mer enn for å dekke inn for domene/webhotell.
Bør jeg satse på en blogg, nisje nettbutikk, affiliate for ebay/amazon eller lignende?

Har en del erfaring med å sette opp nettsider(joomla og wordpress) og kan litt javaprogrammering osv så den tekniske delen er ikke noe problem. Er også svært glad i å skrive. Men problemet er det innholdsmessige: temaet/nisjen jeg ønsker å etablere meg i. Hva kan jeg satse på? Har evnen til å interessere meg for hva som helst egentlig, og det kan vere både en fordel og en bakdel, så forslag mottas med takk.

Håper noen kan dele litt av sine erfaringer. De aller fleste har vel vert nybegynnere en gang?:)

Er ganske kreativ og har mye fritid, så trenger bare litt hjelp til å komme i gang!

Takk for tips!
 

Tonny Kluften

Administrator
100% enig med King-Nothing. Det er det aller viktigste.
Jeg startet med noe jeg brant for, jobbet mye med det og gikk så videre. Men det at jeg startet med noe jeg brant for gjorde at jeg ble grundig. Nå har jeg ikke jobbet med det nettstdet på tre år, men har allikevel en "passiv" inntekt på 4-6000 kr/mnd. fordi jeg gjorde det grundig. Det belyser også et annet aspekt, tenk langsiktig, tenk at du bygger noe for framtida di, ha et 3-5 års perspektiv hvis du klarer. Det virker som lenge til nå, men plutselig har det gått 3 år. Så jobber du riktig nå så kan du smile hele veien til banken om fem år.
 
Ifølge det du selv skriver, så har du jo alle de viktigste forutsetninger og egenskaper for å kunne opparbeide deg en inntekt på nettet. King-Nothing og Tonny har allerede sagt det meste og det klokeste. Når du lurer på hva du skal starte med, så vil jeg anbefale å starte med en blogg eller en nettside. Skriv godt og mye innenfor det(de) tema(ene) du er mest interessert i og kan mest om. Etter hvert vil du få trafikk og et grunnlag for å hente annonseinntekter. Senere kan du utvide med andre funksjoner (butikk, forum o.l) og bruke det du allerede da har til å skaffe trafikk og kunder. Å tjene penger, vil du nok lære deg og prøve deg frem til underveis. Da vil du også bli enklere å satse på prosjekter innen andre nisjer. Det viktigste er å ikke gi opp når du oppdager at dette vil ta så lang tid som Tonny sier.
 

gjedda63

Medlem
Du må ihverfall kjenne deg såpass godt at du vet at du gidder å drive på med det hver dag i mangeår fremover. Du må virkelig like det og være sugen på å prøve og feile. Hvis det er et av mange innfall du har så la vær mens leken er god, det finnes ingen snarveier,kun hardt arbeid som med alt annet.
Hvis du satser på den rette måten ser jeg ingen grunn til at du ikke skal tjene penger.
 

hansson

Langveisfarende
Hva er en tjeneste eller service eller innhold nordmenn eller andre er villige til å betale penger for? I utgangspunktet er det ingen vilje for å betale for å lese en blogg, så dette er den svakeste ideen rent forretningsmessig. Finn noe det er behov for og som du kan tjene direkte penger fra så du slipper å gjøre deg avhengig av annonsering osv. som er en mye lengre og mer usikker vei å gå.
 

jagarock

Information Research & Analytics
dropshipping. jeg begynte med det i august ifjor. forrige måned omsatte jeg for 100k og satt igjen med ca. 40k før skatt. har brukt MYE fritid på butikkene mine, men nå bærer det frukter, slutta akkurat i min faste jobb.

så har jeg en genuin interesse for import også da, siden jeg var liten har jeg alltid hatt lyst til å importere og selge ting. dropshipping er lett, men for å lykkes bra bør du tenke endel på innpakningen.
 
Topp