Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tips og råd til helt ny reise side om Island

i-net

Medlem
Hai. Er helt ny på forumet, så dette blir første (men langt fra siste) innlegg, her på dette flotte forumet. Vil takke admin for å ha startet et slikt forum.

Før nettstedet mitt bedømmes, må det nevnes at jeg er temmelig nybegynner på nettdesign, html, css og alt det der. Satt sammen siden i Dreamweaver, men usikker på hvordan jeg skifter farger på de riktige stedene på siden. Uansett så ønsker jeg i første omgang råd på hvordan dere synes siden ser ut.

Videre vil jeg gjerne høre alle mulighetene jeg har videre med den, som dere kan komme på. Skal snart slenge på google søkemotor, og et par sider til tenker jeg, så den er i hvertfall grei.
Dette er ikke et prosjekt jeg har tenkt å holde på med i det uendelige, så vil gjerne også ha tips på hvordan jeg burde promotere siden, for å få flest mulig besøkende seff. Har jeg f.eks sjangs på å havne i DMOZ med denne? er adwords kampanje en dårlig ide her, osv?

Da gjenstår det bare til slutt å ikke glemme den magiske URL koden, for at dette innlegget ikke bare blir helt meningsløst:
Iceland Vacation Guide

På forhånd takk for alle innspill :)
 

i-net

Medlem
Jess, det med mer tekst, skal jeg prøve å få gjort noe med. Jeg har skjønt viktigheten av unikt innhold, så her er alt 100% unikt. Noen som vet hvordan jeg kan få sånn knapp på siden for å oversette alt av tekst til andre språk?
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg er videreselger på et sånt oversettelsescript, men problemet er at det bruker google til å oversette. Hvis du vil at folk skal kunne lese oversettelsen uten å le seg i hjel så er det ingen "knapp" som kan fikse det bra, da må du bruke personer til å oversette for deg. Hvis du derimot kun vil lage googlemat så funker det scriptet relativt bra (med trykk på relativt).
 

picxx

Well-Known Member
Du bruker denne strengen for å oversette siden via google:

PHP:
http://translate.google.com/translate?u=http://www.icelandvacationguide.com&langpair=en%7C[COLOR="Red"]it[/COLOR]&hl=[COLOR="Red"]it[/COLOR]&ie=UTF-8&ie=UTF-8&oe=UTF-8&prev=%2Flanguage_tools

Du må forandre det som står i rødt for å skifte språk.
Denne lenken kan du da bruke som link, og så setter du bare flagg eller tekst inn.
 

picxx

Well-Known Member
Fikk ikke til å froandre innlegget jeg, men regner med du ser der hvor jeg har satt inn braketter for rødfarge [ color = "Red" ] it [/ color ]. Der må du forandre til es , de eller andre språk + å ta vekk brakettene for rødfarge.

Nå har ikke jeg testet scriptet til brukernavn, men mulig det er bedre.
 

Tonny Kluften

Administrator
Aner ikke om det er noe forskjell, husker ikke, bortsett fra at det er lettere å bruke, du får automatisk oversettelse til 8-10 språk, med flagg osv. Uansett hvis du bruker Google og sender Google for mange oversettelsesforespørsler så vil de etterhvert blokkere oversettelse for den sida som sender forespørslene og du får bare opp en standardside hvor google sier at automatiske forespørsler ikke er lov.
 
Topp