Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tips om hva man kan gjøre med facebook gruppen sin.

Nerden

Medlem
Hva man kan gjøre med facebook gruppen sin og hvilke typer konkurranser man kan finne på.
Gjerne fyll inn dine forslag og hva du gjør i gruppen din. Greit med litt inspirasjon:)

- "Kaffepausen" Fra tid til annen legger jeg inn nyheter eller artikler som jeg synes er interessante eller merkelige eller som faller litt under mitt produktsegment.
- Liker konkurranser, medlemmer kan bli med i trekningen om en liten duppeditt om de trykker facebook "liker" på noen produkter i nettbutikken.
- Kommentar konkurranser, jeg trekker en kommentar i nettbutikken som får en liten duppeditt sak.
(disse duppedittene er ofte noe gratis greier som jeg får av mine leverandører når jeg bestiller for over ett visst beløp.)
- Trekning av 200 kr gavekort hver mandag som jeg reklamerer med i nettbutikken for å få flere medlemmer.
- Introduksjon av nye produkter.

Men det må da vel være mer? Hva gjør du som fungerer?

Har du erfaring med å lage videoer eller anmeldelser av produktene dine?
 

Arach

New Member
Facebook promotions guidelines

Det er ganske mye du IKKE kan gjøre om du vil følge FBs regler....
Kort oppsummert skal all administrasjon av konkurransen foregå utenfor Facebook, dette inkluderer også å varsle vinnere.

Konkurranser som "liker" konkurranser osv (som Nerden beskriver i sin post) er mye brukt, men heller ikke dette er tillatt...
 
Sist redigert:

Dag Frogner

Supermedlem
Takk. :)

You cannot: Administer a promotion that users automatically enter by liking your Page, checking in to your Place or connecting to your Platform integration.

You can: Require entrants to like your Page, check in to your Place or connect to your Platform integration before they provide their full entry information, such as name and contact information.

Med andre ord kan man gjøre dette så lenge det er andre krav til å være med i konkurransen enn kun å like siden? Dersom man oppfordrer til å invitere andre, men at man f.eks må svare på et spørsmål for å være med i konkurransen er vel dette tillatt?

Greia er vet at det må mer til enn å bare like en side.

Eller tolker jeg helt feil?

Looper: Det som det skrives om i den artikkelen er jo at folk ikke gidder å engasjere seg når de ikke tjener på det selv. Altså når det kun er for å hjelpe noen andre å vinne noe. Ved å kjøre konkurranser med premier er det jo noe å hente for alle.
 
Sist redigert:

Arach

New Member
Du kan ikke holde konkurransen på Facebook.

Du kan ha en applikasjon for konkurransen, men må opplyse om at infomasjonen personer gir fra seg ikke går til Facebook men til (navn på firma).

Du kan reklamere for en konkurranse du har på din egen webside påFacebook (men om du promoterer en konkurranse via Facebook, MÅ du holde deg innenfor FB guidelines selv om selve konkurransen er på ditt eget domene)

Du kan altså ikke HOLDE en konkurranse på Facebook annet enn via tredjepartsapplikasjoner. Man kan også reklamere for en konkurranse som holdes utenfor Facebook, så lenge konkurransen holder seg innenfor Facebook guidelines..

Kronglete... jepp...
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
KN: Ja og nei. I utgangspunktet er det bare en hvilken som helst nettside, men det er veldig store begrensinger på hva man kan bruke av javascript i en app som skal vises i en tab, så alt av vanlige javascript som brukes i f.ex. wordpress, jquery, mootools osv kan man bare glemme, alt sånt må lages fra bunnen av. Skal det derimot IKKE vises i en tab, så er det mye enklere, da funker jquery og alt mulig rart, og selvsagt - mye kan også gjøres uten js.
 
Topp