Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tips til å få 1150% flere facebook "liker".

Nerden

Medlem
Hei,
igår begynte jeg på en liten julekalender kampanje.
Målet er å få flere facebook "liker" på nettbutikken
vinnfacebook2.jpg

Nerden.no | Bilspillere | Bilstyling & Gadgets - | Nerden.no -Bilstyling | Bilspillere | Gadgets og mer

De som trykker "liker" blir med i facebook gruppen min og er daglig med i trekningen om duppeditter fra nettbutikken, flaxlodd og andre produkter.
Godt reklamert på sider som gjerrigknark, kupong/rabatt sider, gratis sider og selfølgelig selve nettbutikken.

Jeg startet gruppen 25 november og 29 november hadde jeg 2 liker, dagen etterpå når jeg begynte på kampanjen hadde jeg 25. Altså en økning på 1150%
Ikke så mye i tall sett i forhold til andre grupper, men jeg regner med at antallet øker utover i kampanjen.

Jeg håper på at mange fortsatt vil holde følge på facebook slik at jeg kan sende reklame, rabattkoder og lignende også etter julaften slik at man kan tjene litt penger også + Jo flere "liker" man har, jo mer "seriøs" virker siden, har jeg inntrykk av iallefall.

Håper noen kan benytte seg av noe lignende :)
 
Sist redigert:

webpiken

Medlem
Beklager å være en «party pooper», men dette er i strid med facebooks retningslinjer, og du risikerer å få stengt siden din.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Nå letter kanskje Facebook litt på kravene. Se Facebook Promotions No Longer Need Explicit Approval From Facebook.

Forøvrig kan jeg da ikke huske å ha lagt inn nerden på gjerrigknarkens side? :) Synes det blir for tøvete å bare ha et arrangement eller en "liker"-sak, som jo per definisjon er ulovlig fra Facebooks side og kan bli fjernet anytime uten varsel.
 

Nerden

Medlem
Nå letter kanskje Facebook litt på kravene. Se Facebook Promotions No Longer Need Explicit Approval From Facebook.

Forøvrig kan jeg da ikke huske å ha lagt inn nerden på gjerrigknarkens side? :) Synes det blir for tøvete å bare ha et arrangement eller en "liker"-sak, som jo per definisjon er ulovlig fra Facebooks side og kan bli fjernet anytime uten varsel.

Sendte deg ett tips iallefall :)
Om det er tøvete i din mening får så være, folk synes å like å være med på slikt og jeg gleder meg til å trekke den første vinneren idag.
At en slik kalender konkurranse muligens er ulovlig var jeg ikke klar over når konkurransen ble startet, så skal lese igjennom betingelsene igjen.

Men folk kan gjøre som de vil, jeg ville bare gi et lite tips til andre brukere, men kanskje det er best å holde ting som fungerer for seg selv i fremtiden?
 

webpiken

Medlem
Men folk kan gjøre som de vil, jeg ville bare gi et lite tips til andre brukere, men kanskje det er best å holde ting som fungerer for seg selv i fremtiden?

Snurt er det jo liten vits i å bli! :)

Folk gjør jo selvsagt som de vil, men det er jo likevel litt lurt at de vet at de bryter retningslinjer om de gjør dette.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Sendte deg ett tips iallefall :)
Om det er tøvete i din mening får så være, folk synes å like å være med på slikt og jeg gleder meg til å trekke den første vinneren idag.
At en slik kalender konkurranse muligens er ulovlig var jeg ikke klar over når konkurransen ble startet, så skal lese igjennom betingelsene igjen.

Men folk kan gjøre som de vil, jeg ville bare gi et lite tips til andre brukere, men kanskje det er best å holde ting som fungerer for seg selv i fremtiden?

Tøvete er kun ment i den forstand at slike brukere ikke er å betrakte som kunder (= klingende mynt i kassen) og at Facebook når som helst kan slette hele greia.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det var vel ment som en liten advarsel/tips til deg nerden, for at du skulle slippe å få siden stengt alt for kjapt.

Forøvrig - konkurranser funker relativt bra for å få flere "liker" ja, men 1050% økning pr dag tror jeg nok du kan se langt etter over tid, å få slike tall når det bare er snakk om 20 brukere er ikke akkurat så vanskelig, å se på %-tall blir nærmest meningsløst når det er så små tall.

Klarer du derimot å gå fra 1000 til 10500 "liker" på en dag - da begynner det å bli veldig bra :)
 

picxx

Well-Known Member
Du kan heller ikke bruke facebooklogoen på en annonse, slik du gjør i denne tråden ... reaksjonen kan bli mye strengere enn å kun få siden stengt om du ikke følger de reglene/lovene.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Trodde du hadde en magisk oppskrift til oss jeg når jeg så overskriften. Fra 2 til 25 er vel ikke akkurat noe å rope hurra for. Som atomet sier: "Klarer du derimot å gå fra 1000 til 10500 "liker" på en dag - da begynner det å bli veldig bra" og DA er det verdt å opprette en egen tråd for pga det. :)
 

picxx

Well-Known Member
Trodde du hadde en magisk oppskrift til oss jeg når jeg så overskriften. Fra 2 til 25 er vel ikke akkurat noe å rope hurra for. Som atomet sier: "Klarer du derimot å gå fra 1000 til 10500 "liker" på en dag - da begynner det å bli veldig bra" og DA er det verdt å opprette en egen tråd for pga det. :)

Ikke noe problem å få 2-3000 nye "venner" på facebook daglig all den tid de godkjenner gmail, som lar deg legge til 3000 kontakter via csv i slengen (for de som er litt kjappe i hueregning...).
 

picxx

Well-Known Member
Facebook lukter ikke lunta hvis man får unormalt mange avslag da, picxx?


Ikke om avslagene kommer fra importerte kontakter fra hotmail, gmail o.l.
 
S

Slettet

Guest
Vel jeg ville ikke vært like negativ som alle andre, han har trossalt 209 "Liker" i skrivende stund. Det er jo 207 flere enn for ett par dager siden. Om disse "Liker" for noe betydning for videre kundeforhold evnt. ett salg eller to kan jeg jo ikke uttale meg om.

Men det er aboslutt noe folk henger seg på, alt som er gratis. Noe som taler litt imot at de blir dine fremtidige kunder.

Uansett, lykke til. Du må nesten fortelle oss når kaldenderen er over om du har opplevd stor oppgang i din omsetning under kalenderdagene.
 
Topp