Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tips til affiliate program?

Camilla H

New Member
Jeg driver et nettsted hvor folk kan lese og dele erfaringer av skjønnhetsbehandlere (frisør, hudpleiere, vippeteknikere osv). Har nylig startet, så har ikke tenkt på å plassere reklame der ennå,
men jeg vil likevel høre om noen har tips til hvilke affiliatenettverk/program jeg burde velge?

Skjønner at jeg burde velge noe som passer mine besøkende, men har du erfaring med noen spesifikke?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Det er vel så enkelt som at du burde registrere deg hos alle sammen - for på den måten å følge med på eventuelle kampanjer som kan passe på siden din. Ser ingen grunn til å innhente subjektive tips fra andre brukere.
 

Camilla H

New Member
Hei Rune.
Det skjønner jeg selvsagt, men tenkte f.eks at klesbutikker vil være innenfor og da lurte jeg på om noen hadde tips til om noen konverterer bedre enn andre siden det finnes så mange.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Skjønner at du gjerne vil ha fasiten på forhånd, men det er egentlig ikke mulig. Noen nettverk oppgir EPC på sine kampanjer, men man vet jo ikke hvordan tallet har oppstått (via e-post, sosiale medier, nettside etc.?).

Konvertering avhenger av utrolig mange faktorer. At Nelly hos TD funker fett hos "rosabloggende klesfetisjister" er en sterk antakelse, at Get Inspired hos Tradetracker går godt i målgruppen "treningsnarkomane jenter som vil se godt ut i stramme tights" er jeg også rimelig overbevist om.

Poenget mitt er enkelt:

1) Registrer deg hos affiliatenettverkene først som sist.
2) Gå gjennom kampanjene og søk om å bli partner med f.eks. klesbutikkene (dersom nettverket krever spesiell godkjenning av ditt nettsted) eller andre du mener kan passe inn i din målgruppe.
3) Prøv annonseplassering eller annen promotering på/via din side.
4) Se hva som funker og forsterk der.
 

Ole Avranden

utvandret
Som @rune69 sier, du må bare komme i gang og teste. Selv om vi gjerne vil hjelpe deg, så kan vi ikke. Det som fungerer bra på mine nettsteder, fungerer garantert ikke på dine.

Selv innen nettsteder med samme målgruppe, kan det være variasjoner på hvilke programmer som konverterer og ikke konverterer.

Jeg foreslår at du gjør deg opp en mening om hva du tror passer best. Test de programmene. Finn også de programmene du ikke har like stor tro på, men som allikevel er relatert til målgruppen din, så tester du dem.
Da har du noen tall å jobbe ut fra, og så er du i gang!

Lykke til :)
 
Topp