Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tips til bedriftskonto

Alvida

Medlem
Hei

Jeg skal nå skaffe meg bedriftskonto til mitt selskap. Så lurer jeg på om noen her har erfaringer fra de ulike bankene.

Har sett en test på DinSide som viste at Bank 2 var gunstige. Finner ikke testen her nå.

Faktorer jeg er opptatt av er;

- Gunstig rente
- Lave gebyrer

Og spesielt at det må være mulig å ta i mot masse innbetalinger og gjøre masse utbetalinger (type 1,000-10,000), på en enkel og kjapp måte. Filoverføring osv. Samt at man kan ha flere ulike underkontoer inne på den samme kontoen. Noen som vet hvilken bank som har best løsninger for administrering av massebetalinger?

Setter pris på alle tips..
 

sKrud

Meget sliten student
Bruker selv dnbnor.

de har ingen rente 0,1%
og høye gebyr..

men de har en startpakke for nye bedrifter kalt basis eller start (?)

skulle helst hatt skandiabanken, slik jeg hadde tidligere når jeg kun hadde ENK..men det lar seg ikke gjøre.
 

Alvida

Medlem
Bruker selv dnbnor.

men de har en startpakke for nye bedrifter kalt basis eller start (?)

Takk for erfaringen. Har lest at disse startpakkene ofte inneholder unødvendige ting som koster, så vil muligens styre unna det der og heller skreddersy bankløsningen.

Flere erfaringer?
 

eplecider

Medlem
DNBNors startpakke for bedrifter koster jo under 500,-, og den ser ut som en helt grei deal. Billigere enn Nordea i hvert fall.
 
K

Kontoristen

Guest
Og spesielt at det må være mulig å ta i mot masse innbetalinger og gjøre masse utbetalinger (type 1,000-10,000), på en enkel og kjapp måte. Filoverføring osv. Samt at man kan ha flere ulike underkontoer inne på den samme kontoen. Noen som vet hvilken bank som har best løsninger for administrering av massebetalinger?

Ang administrasjon av massebetalinger så anbefaler jeg å og ha et regnskapsprogram som takler dette, for at dette skal være mulig så må OCR benyttes. De fleste banker har mulighet for dette.

Hva mener du med underkonto?
i Hvertfall så kan man i DNB sin nettbank legge til kontoer fra andre bedrifter uansett hvilken bank det gjelder, slik at man kan ha innsyn andre firma sin konto. Spesielt smart er dette hvis du skal administrere innbetalinger for andre firma. Dette firmaet gjør bla dette i sitt flex abb.
 
Topp