Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tips til målretting i søkemotorene

amaheath

Medlem
Kanskje alle vet det... men jeg kom over noe lurt. I Google Webmaster Tools så kan man målrette en katalog (og ikke bare hele nettstedet) mot et bestemt land for å optimalisere søkemotortrafikken. Dette var ihvertfall nytt for meg.

Har du f.eks. Xxx.com med katalogene /no og /dk, så kan du legge inn xxx.com/no som et nettsted i WMT og målrette mot Norge, og xxx.com/dk og målrette mot Danmark. Og så videre.

For å gjøre det samme for Microsoft Live Search må man legge inn en meta-tag på hver side, litt mer tungvint men det virker det også.

Kode:
<meta http-equiv="content-language" content="no-no">

Sidene mine hos Pro-isp har vært ansett for å ha region NL i live search pga. serverne som står i Nederland, men etter å ha lagt inn denne meta-tagen så har de endelig skjønt at de norske sidene er ment for Norge - nå står det region NO i live search webmaster center. Og det hjelper faktisk på den lokale trafikken.
 
Sist redigert av en moderator:

amaheath

Medlem
Tja... jeg fant jo ikke på det av meg selv. :)

Google selv sier at målretting forbedrer søkeresultatene for geografisk søk (hvis man ber om søkeresultater fra et bestemt land):

Geotargeting - Webmasters/Site owners Help

Og tipset fant jeg her: Official Google Webmaster Central Blog: Where in the world is your site?

Noen konkrete bevis kan jeg nok ikke produsere, Statcounter loggene mine tømmes fort.

Når det gjelder tipset for Live Search leste jeg det på forumene der, men har ikke andre konkrete bevis enn at treffene fra NL er helt vekke og erstattet av treff fra NO.......
 
Sist redigert:
Topp