Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tips til nisje?

Sliter med å finne en nisje som faktisk gir penger i kassa.. Har etterhvert lært meg å ranke ganske ok på Google, men trafikken konverterer ikke. Antar at dette har litt med sida mi å gjøre og, men jeg har jo snakka med folk som ikke finner noe spesielt å sette fingeren på. Folk kjøper ganske enkelt ikke.. Og mye av tida uteblir trafikken og, selv om jeg er #1.

Beklager om det er et døvt spørsmål, men er det noen som har tips til nisje? Jeg har 6-7-8 timer til rådighet daglig, og er ikke redd for å jobbe. Gira på å tjene litt gode penger her. Gjerne på det engelskspråklige markedet..

(Hva gjør man ikke når man ikke eier fantasi sjøl.. :rolleyes: )
 
Sist redigert:
Dette er i Norge? Hva går under "god betaling" her da?
Føler jeg er litt for opphengt i hva Google sier er antall søk i måneden, men i følge dem er det jo ikke all verdens søk på forbrukslån; akkurat det ordet har knappe 8000 exact i måneden.. Men antar da at om du ligger øverst på det ordet, er det vel litt å hente. Antar at konkurransen er hard?

Hobbyene mine er å tjene penger.. :p Jeg har ikke så mange hobbyer, prøver å tjene penger med pcen. Men driver med styrkeløft, strongman og spydkast. Tror det er vanskelig å tjene noe der, ettersom det er så mange godt etablerte internasjonale nettsider rundt disse emnene fra før, kanskje spesielt strongman og styrkeløft. Men nå skal det jo sies at jeg ikke har prøvd å ranke for noe på norsk enda, kun engelsk, så kanskje jeg må prøve det. Problemet er bare at man har så lavt søkevolum på akkurat disse.
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Men driver med styrkeløft, strongman og spydkast. Tror det er vanskelig å tjene noe der, ettersom det er så mange godt etablerte internasjonale nettsider rundt disse emnene fra før, kanskje spesielt strongman og styrkeløft. Men nå skal det jo sies at jeg ikke har prøvd å ranke for noe på norsk enda, kun engelsk, så kanskje jeg må prøve det. Problemet er bare at man har så lavt søkevolum på akkurat disse.

Lag en side om kroppsbygging på Norsk. Da skal du se det blir trafikk.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Lag en side om kroppsbygging på Norsk. Da skal du se det blir trafikk.

Enig. Det er utvilsomt potensiale i en slik nisje. Men husk å hold språket meget enkelt. Når jeg tenker meg om bør du kanskje bruke forklarende bilder isteden for tekst.

:)
 
Trur jeg skal prøve meg på forbrukerlån.. Men har vært innom både Euroads og TD, og det er fryktelig lite slike tilbud.. Noen som veit om bankene selv driver med noe slags affiliateprogram? Veit at i allefall én har vervepremie på en hundrings, men har sett på flere andre sider uten å finne noe.
 

Tonny Kluften

Administrator
HVis du ikke har en meget god plan om hvordan du skal få besøk på forbrukslånsidene dine kan du bare glemme det. For å tjene på dette må du enten ranke som nr 1, 2 eller 3 på Google, eller så må du bruke penger på PPC. Bruker du PPC må du være sikker på at du får den besøkende til å søke lån. PPC for låneprodukter er dyrt.

Skriver ikke dette for å demotivere deg, men noen nisjer er vanskeligere enn andre. Det du virklelig kan gjøre det godt på er ting som interesserer deg.
 
Sist redigert:

Mortenxx

Medlem
De fleste av oss har "Tjene penger" som et interesseområde, men der er vel behovet allerede "overdekket"? Du har trolig bedre sjanse på dine andre interesser selv om markedet er lite.
Jeg har ikke så mange hobbyer, prøver å tjene penger med pcen. Men driver med styrkeløft, strongman og spydkast.

"Innendørs spydkast" burde ha appell på mange tenåringer. :)

Hvis du har holdt på med dette i noen år har du sikkert haugevis av tips som er av interesse for noen på lavere nivå - fra nybegynnere og opp til eget nivå. I denne nisjen har du en realistisk sjanse til å nå frem til et publikum. Du vil temmelig sikkert ikke tjene noe særlig penger på dette i starten, men du har relativt gode sjanser på å få et publikum.

Legg ut dine beste treningstips og tips som er tilpasset ulike nivåer (ikke bare sats mot "hardcore" bodybuildere, men sørg for å treffe et bredere marked). Sørg for at folk har NYTTE av tipsene dine, og at det er oversiktlig og lett å finne frem til det man ønsker.

Den delen som gjelder "tjene penger på dette" bør du helst tilføye underveis, men du bør holde dette på et nivå de fleste kan godta. Enkelte nettsider er direkte slitsomme i forsøk på å tjene penger, og inneholder svært lite av interesse.

Jeg har liten peiling på bodybuilding og strongman, og har heller ikke spesielt peiling på nettsider. Her må du stole på egen kompetanse og på tips fra andre kilder.

Jeg har betydelig mer innsikt på mer generell "Hva faller i smak?" og "Hva tiltrekker folk?". I besøk på nettsider jakter jeg stort sett på løsninger på mine egne behov, og jeg skipper kjapt de sidene som har lite å tilby. Jeg velger blant de beste kildene før jeg bokmerker noen å vende tilbake til.

Enkelte nettsider klarer å fange interesse selv om jeg ikke er særlig interessert i selve temaet. Et eksempel på slike nettsider var en "PlugIn-junkie" som hadde bred omtale av diverse plugins til nettlesere. Folk som lever og ånder for et tema kan ha svært interessant måte å fremstille ting på, nok til å gjøre lesningen mer interessant selv for en som egentlig ikke er interessert.

I dette eksemplet ble det scoret både på "glød" og på en passende dose med selvironi - han beskrev seg selv som en "junkie" på området. Du kan altså score på at du ikke er for seriøs også (et FOR seriøst nivå kan fort bli kjedelig). Fyren hadde rett og slett en interessant måte å fortelle dette på, og det var mer enn nok til at temaet ble interessant.

Tipset mitt blir altså at du sjekker hvilke sider som tiltrekker DEG, og prøver å finne ut hvorfor nettopp disse sidene har appell. Appell handler om hva vi FØLER for en ting og ikke nødvendigvis om detaljer eller om fakta. Sjekk hvilke nettsider som har appell på deg for å finne frem til noen ulike nivåer som faktisk fungerer godt.

Grunnen til at jeg anbefaler bodybuilding som egnet område er at dette var det eneste området du selv identifiserte som "hovedinteresse". Du vil trolig trives godt med å bygge opp en slik side uansett om du tjener penger eller ikke i starten. Så lenge du synes temaet er interessant selv har du gode sjanser for å levere noe som er av interesse for andre også.

Uansett hvilket økonomisk resultat du får av dette vil du mest sannsynlig ha masse utbytte av denne oppgaven. Du vil få massevis av trening i å kommunisere løsninger på området, og også få erfaring i å "treffe" et publikum.

Jeg styrer primært unna nettsider som kun er rettet mot å tjene penger. Jeg er ikke spesielt interessert i å bidra til at andre skal tjene penger, så jeg klikker heller ikke på påtrengende annonser hvis jeg ikke er interessert i hva de har å tilby. Jeg prøver også å styre unna "smarte tricks" som skal få meg til å klikke på annonser - de føles mer som "bryderi" enn som noe som er til nytte.

Et motiv om å tjene penger kan "drepe" en nettside hvis det blir for dominerende og "påtrengende", så du har trolig bedre sjanser om du toner ned dette motivet i starten.

Morten
 

Mortenxx

Medlem
Du kan få et konkret tips av meg også.

Folk som besøker nettsiden din sitter vanligvis foran en PC. Vi som bruker PC mye blir vanligvis i dårlig fysisk form, og kan trenge litt "revitalisering" gjennom å bruke kroppen istedenfor bare tankene.

Test om noen enkle øvelser som blir satt sammen til et kort program har appell på PC-brukere? Du kan gjerne ha noen flere programmer å velge mellom, men de bør være enkle å gjennomføre nær en PC. Om du ikke har lyst til å sette sammen et slik program enda så test ihvertfall selve IDEEN, og spør noen "alminnelige PC-brukere" (ikke bodybuildere) om en slik ting kan ha appell. Grunnen til at du ikke skal spørre profesjonelle kroppsbyggere er at de er langt mer kresne på hva som er "bra" og "dårlig".

Helt alminnelige PC-brukere er et mye større marked enn rene bodybuildere, og de er langt mindre kresne på detaljene. Tilby gjerne noen løsninger som ligger over dette nivået også, slik at du ikke mister de mer motiverte som ønsker mer seriøs trening.

For alminnelige PC-brukere er det trolig større etterspørsel etter et 5-minutters program enn om et program som er rettet mot å bygge opp muskler, men noen av disse vil ønske mer seriøs trening etterhvert.

Som jeg sa i det forrige innlegget så handler APPELL mer om hva vi føler for en sak enn om selve detaljene. Jeg har besvart haugevis av tråder om dataspørsmål uten å ha spesiell innsikt. Så lenge jeg har gjort dette med rett innstilling (reale forsøk på å finne løsninger) har dette blitt godt mottatt. Jeg manglet egentlig datainnsikt, men jeg hadde gode evner til å finne løsninger på nettet. Det holdt i de fleste sakene, og folk er villige til å overse mangler i kunnskap så lenge innstillingen er OK.

Med rett innstilling har du trolig gode sjanser til å bygge opp en nettside med helt OK besøk, og så får du heller finne inntektsmuligheter som passer inn på en slik side. Hvis du overdriver inntektssiden vil du trolig miste besøk, fordi internettsider har en "toleransegrense".

Ditt eget ønske om å tjene penger har svært liten APPELL på vanlige besøkende. Folk går vanligvis ikke rundt og tenker på hvordan de skal øke andre menneskers inntekt. Du bør trolig først sørge for å TILBY noe som har appell, og ikke rette deg direkte mot å tjene penger.

Svarene mine hadde hatt liten appell hvis jeg hadde startet med "Du kan få diverse tips for 500 kroner". :) Jeg bør egentlig overse økonomiske forhold og heller ha fokus på hva jeg har å tilby. Det er først hvis jeg satser kommersielt på dette at jeg kan begynne å satse på inntekter.

NB. Alle ideene mine er ikke like gode. Jeg pleier å samle sammen et sett med ulike ideer før jeg velger hvilke som har best sjanse. Det hender også at jeg kombinerer noen av disse for å komme frem til noe som fungerer.

Morten
 
Topp