Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tjen penger på klær og mote. Nytt affiliate program er lansert

illusion

New Member
Hei alle sammen!

Vi i nettbutikken illusion.no har nå lansert vårt nye affiliate- eller partnerprogram, som vi håper flest mulig vil benytte seg av, og selvfølgelig tjene gode penger på.

Selve nettbutikken vår er også kommet i en helt ny utgave, med store forbedringer når det gjelder brukervennlighet og design. For alle affilates er dette av stor betydning. Nå vil kunder raskere og enklere finner produktene de ønsker seg, med gode produktbilder og søkefunksjoner. Stegene i kassen er nå redusert til kun ett steg, og kundene kan betale med kort eller postoppkrav.

Nå over på detaljene i programmet:


Alle affiliates vil få 12% provisjon av hvert salg.
Du har også muligheten til å verve andre til programmet, og få 10% av hvert salg disse tjener.
Du vil få 50,- som oppstartsbonus når du registrerer deg.
Utbetalingsgrensen er satt til 250,-

Videre kan systemet tilby stabil og trygg sporing av alle klikk og besøk. Trafikken blir oppdatert umiddelbart på din konto.

Etter at du har registrert deg og logget inn kan du velge mellom annonsemateriell som bannere, tekstannonser (ala adsense), tekstlinker, epost-linker og vervelinker.

Linken til vår partnerprogram side, hvor du kan lese mer er: Illusion - Affiliate / Partnerprogram

Nettbutikken vår er: Klær og mote | Nettbutikken illusion.no | Moteklær online
Dersom du vil lese mer om alle de nye funksjonene i nettbutikken, finner du dette i bloggen:
illusion.no i ny drakt | Illusion Blogg

Det skal sies at flere banner vil komme etter hvert, og dersom det er ønsker om spesielle tekstannonser/tekstlinker, er det bare å komme med dem.

Alle kan være trygge på god support og sikker betaling rett inn på bankkonto.

Dersom det er noen spørsmål, er det bare å sende de til partner@illusion.no

Takker for deres oppmerksomhet. :)
 

picxx

Well-Known Member
Illusion kan vel neppe kalles nytt, og var vel et av TD aller dårligste partnere den tiden de var der...(til begredelig synd for affiliates)
Hva, og hvorfor skal vi stole på at dere faktisk tar affiliates på alvor?

edit: om ikke svar blir gitt vil tråden slettes, da det reknes som spam.
 

illusion

New Member
Hei picxx,

Det er selvfølgelig synd at du ikke var fornøyd med vår tid i Tradedoubler. Uten å vite hva du sikter til, fikk alle affiliates betalt av Tradedoubler for salg gjort hos oss.

Det er riktig at Illusion som bedrift ikke kan kalles for helt ny.
Det jeg mente var at det er nettbutikken vår som er kommet i en helt ny og forbedret utgave, med store endringer som vil gjøre alt lettere for affiliates å få salg.

Denne gangen satser vi stort på et helt eget partnerprogram, med alle de fordelene dette gir med tanke på å få kontrollen selv.

Vi har også denne gangen en dedikert partneransvarlig som vil strekke seg langt for å gi god support til alle affiliates.


Med vennlig hilsen,

Fredrik
 
Sist redigert:

onlyme

New Member
Jeg synes det er flott at sponsorer/sideeiere informerer om sine opplegg.
Hva med å ha et forum for kunngjøringer fra sponsorer. Er helt vanlig i utlandet.
 

illusion

New Member
Hei Arve,

Vi har satt cookietiden til 48 timer, noe vi mener er rettferdig for begge parter.

Vi har satt 48 timer basert på det faktum at hos oss så handler i overkant av 68% av kundene innen 24 timer fra de besøker oss, samt også på grunn av at illusion.no har mange andre, og ganske store trafikkilder (med den overhengende faren for dobbelt innhugg i markedsføringsbudsjettet ved hvert salg dette gir).

Vi har også tittet litt på hva konkurrenter i samme bransje kan tilby, og så langt kommet fram til at vi ligger rimelig godt an på betingelsene, som altså er:

48 timer cookie/ip-tracking
12% provisjon av kjøpesummen (inkl. frakt/postoppkravsgebyr)
50 kr i startbonus
10% av hvert salg dine vervede partnere tjener
Utbetalingsgrensen er 250 kr
Vi sporer forøvrig både på cookie og ip.



Vennlig hilsen,

Fredrik - illusion.no
 

Tonny Kluften

Administrator
Vi har satt 48 timer basert på det faktum at hos oss så handler i overkant av 68% av kundene innen 24 timer fra de besøker oss, samt også på grunn av at illusion.no har mange andre, og ganske store trafikkilder (med den overhengende faren for dobbelt innhugg i markedsføringsbudsjettet ved hvert salg dette gir).

Stor fare for dobbelt innhugg? Hvorfor det? Det er kun siste cookie som gjelder.
 

illusion

New Member
Hei,

Det som er saken, er at når vi kjøper store mengder trafikk, enten det er med Google Adwords, annonsering på VG, eller andre plasser, vil cookietiden være helt avgjørende for lønnsomheten vår. Dette kommer av at når vi kjøper trafikk inn til nettbutikken, ender vi til stadighet opp med å betale dobbelt, først for annonseringen vår, og deretter til en affiliate som kanskje tilfeldigvis har en cookie lagret.

Vi er klar over at det er kun siste cookie som gjelder. Salgene våre kommer som sagt i overkant av 68% innen 24 timer blant våre kunder, så 48 timer skulle derfor være godt nok av tid for kundene å bestemme seg.

Håper du har forståelse for dette.

Vennlig hilsen,

Fredrik - illusion.no
 
Sist redigert:

testdriver

Ha det bra..
Cookietid:
Jeg har veldig forståelse for tankegangen, men selv ville jeg sett på det som tap av 32% kunder om jeg var affiliate.

Den internasjonale normalen er vel omtrent samme provisjon (eller mer), men 30-45 dagers cookie, og de fleste kjører Adwords, bannere etc. Men Norge er jo ikke så stort...

Jeg har bare erfaring med internasjonale affiliates i denne bransjen, men det hadde vært interessant å se forskjellen på konverteringen mot en norsk affiliate. Dere havnet ihvertfall i bokmerkene mine. :)
 

kongen

kongemedlem
Videre kan systemet tilby stabil og trygg sporing av alle klikk og besøk.

Hvilket system bruker dere? Egetutviklet, eller et standard system?

Ros: Alle affiliates vil få 12% provisjon av hvert salg
Ros: Du vil få 50,- som oppstartsbonus når du registrerer deg.
Ros: Utbetalingsgrensen er satt til 250,-

Ris: Vi har satt cookietiden til 48 timer (faktisk: ris, smekk og pisk på pong i samme slengen)
 

illusion

New Member
Vi har etter innkjøring av vårt affiliateprogram lagt oss på en cookietid på 7 døgn - ikke 48 timer. Vi gjør samtidig oppmerksom på at cookies brukes som et tillegg til ip-logging hos oss, ettersom cookier har det med å forsvinne i brannmurer, diverse antivirus og på andre måter.

Nå tilbyr vi også muligheten for å lage egne dyplinker inn til nettbutikken.

Alt kan gjøres inne på partnersidene: Illusion - Affiliate / Partnerprogram

:)
 

Robert

Mr. 66
Jeg fant dette litt uklart:
Du har også muligheten til å verve andre til programmet, og få 10% av hvert salg disse tjener.

Hvis A verver B og B får et salg på 1000,- Vil A da få

100,- 10% av det salget B genererte

12,- 10% av 12% B Tjente.

Det blir en meget signifikant forskjell. Om første tilfellet gjelder kunne jeg være interessert å implementere et av bloggnettverkene mine i affliateprogrammet.
 
Topp