Tjene penger på Affiliate 2019?

En tråd i 'Generell business' startet av Kane, 25 Jun 2019.

1. Kane New Member

Hei,
    relativt ny i gamet på Affiliate, men har lest meg opp litt og testet ut litt smått med ett par sider,
    men har ikke lagt veldig mye jobb i det enda, men mitt spørsmål er uten at noen her skal røpe sine innerste forretnings hemmligheter, er det mulig å tjene en ok slump på affiliate i 2019 ? mitt mål har vært kanskje 3000-5000 kr måneden på en website, er det realistisk ? eller jager jeg ett luftslott ?
    mvh
    Morgan

2. rune69

rune69 Gjerrigknarken sjøl Forumleder

Finnes da ingen grense for hva man kan tjene - du kan tjene millioner på affiliate om du bare finner gullegget. Begynn med å kartlegge interessene dine, hva som finnes allerede om disse på nett og lag godt innhold for å tiltrekke deg besøkende. Affiliate, annonser osv. kommer senere.

3. Hans Nielsen Member

Absolutt mulig å klare det. Jeg begynte med det som en hobby for 4 år siden. Nå runder jeg snart 2 år med affiliation på fulltid. 3 - 5k pr måned er langt fra umulig. Men, tenk på at du driver en oppstartsbedrift. Det tar litt tid før du får inntekter. Har sett mange falle av etter 1 - 3 måneder. Det tok meg ca 6 måneder med 2 - 3 timers jobb om dagen før jeg tjente min første €100.

4. Steffen Fonvig

Steffen Fonvig Member

Ja affiliate funker forsatt, men mottsat før i tiden hvor man kunne tjene mye penger på betalt trafik til affiliate side, må man i dag oss jobbe med SEO for at få til en fornuftig profit.

Om du klarer deg bra på google og er flink på innhold (tekst, video, bilder) ol. - Da kan du tjene millioner/året på en norsk nettside.

Jeg holder på å starte dette op selv snart, da jeg er flyttet til Norge siste året.
    Nettsiden blir da Maurveg hvor vi vil få innsat affiliate lenker etterhvert.

5. Kane New Member

Takk for gode svar, min strategi har forløbig vært litt halvhjertet, jeg får gi litt mer jernet, tenkte først jeg kunne lage 2-3 sider som jeg kunne få ranket opp, tror jeg skal gå ned til 1 også gjøre jobben skikkelig :)

Steffen Fonvig liker dette.
  6. Steffen Fonvig

Steffen Fonvig Member

Det er den absolut bedste strategi!

7. JudeQuinn

JudeQuinn Medlem

Mange som tjener 50 - 100 k eur mnd som affiliate i 2019, men hovedsakelig ikke via SEO.

8. Kane New Member

ja sikkert ikke umulig, men jeg er fornøyd hvis jeg klarer å dra inn 3-5 k på en website, ett par sånne gir meg en grei ekstrainntekt i tillegg til en hobby, så der er mitt mål forløbig:) hva mener du med at det ikke er via SEO ? 50-100 k eur i mnd høres nesten usannsynlig ut synes jeg når jeg tenker meg om , ihvertfall i Norge, men har som sagt ikke peil

9. Hans Nielsen Member

Catena Media driver mye med SEO, de hadde inntekter på rundt 80 mill. i fjor. Men, de har en del ansatte.

10. JudeQuinn

JudeQuinn Medlem

Facebook, Google, Native, Email, SMS etc.

Del denne siden