Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tjene penger på parkerte domener?

Web2000

Medlem
Etter å ha lest denne tråden ble jeg litt inspirert til å prøve meg på nye områder. Tenkt mye på det tidligere ved flere anledninger da jeg har dukket innom parkerte domener med annonser men aldri tatt steget ut i det.

Så spørsmålet mitt er om noen her inne driver med denne form for business. Er det noe å hente? Kan dere si noe om gjennomsnittlig inntekt osv. Hvor er det best å parkere domene, sedo? Hvor hoster dere for å få det billigst mulig? er det best å satse på "feil skriving" av kjente merkenavn eller populære søkestrenger satt i sammenheng?

Hva med .no domener? Markedet for lite?
 

looper

Medlem
Har parkert ett par domener der tidligere, ikke noe bigcash men det kommer helt sikkert ann på hvilke domener du har ;)

Men hvis du har noen liggende som ikke gjør nytte for seg så kan det vel være en mulighet for å få inn litt.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg hadde noen domener som jeg ikke gjorde noe mer med, og inntil de går ut står de på adsense, f.eks. bleieposer .no (adsense for domains).
I november hadde jeg 160 impressions med 4 kliks derfra, som betyr hele 4,36 NOK.
 

Web2000

Medlem
Jeg hadde noen domener som jeg ikke gjorde noe mer med, og inntil de går ut står de på adsense, f.eks. bleieposer .no (adsense for domains).
I november hadde jeg 160 impressions med 4 kliks derfra, som betyr hele 4,36 NOK.

Ok. Nå er vel kanskje ikke bleieposer.no noe som svært mange tenker på å skriver direkte inn i nettleseren sin?

Hva med hvis du f.eks har domene facebok.com ? Feilstavelser av kjente store sider ? Hvordan er dette juridisk? Er det fullt lovlig å registrere og eie slike feilstavelses domener som kan forveksles?
 

Web2000

Medlem
Det er lovlig ja, men du risikerer at de som eier orginalnavnene kommer og forlanger domenet.

Sikker på det?

Dette stod i et forum hvor en slik diskusjon pågikk:

Beware!

Do NOT park domains which are trademarks or permutations/misspelling of trademarks! Such actions are illegal (15-USC1125) and can cost you a LOT when the trademark owner comes after you.

Don’t do it
 

Tonny Kluften

Administrator
Sikker på det?

Dette stod i et forum hvor en slik diskusjon pågikk:

Beware!

Do NOT park domains which are trademarks or permutations/misspelling of trademarks! Such actions are illegal (15-USC1125) and can cost you a LOT when the trademark owner comes after you.

Don’t do it

Hvor er det ulovlig da? USA? 15 USC 1125, False designations of origin and false descriptions forbidden (BitLaw)
Vi har ikke noe som heter 15-USC1125 i Norge og USA kan ikke innføre sine lover i de norske lovene (enda ;) ).
 
Sist redigert:

Web2000

Medlem
Hvordan funker det da med slik parkering av domene. Du kan bruke f.eks sedo til parkeringen og så må du registrere domenet en annen plass? Hva koster registreringen? er det en årlig avgift på dette?
 

OldHP

Medlem
Hvordan funker det da med slik parkering av domene. Du kan bruke f.eks sedo til parkeringen og så må du registrere domenet en annen plass? Hva koster registreringen? er det en årlig avgift på dette?


Det at du bruker sedo er at du bare legger en kode inn i domenet.. domenet er fortsatt der det var.. registrering koster ulikt hvorvidt du vil ha .com eller .no du kan sjekke prisene på domeneshop.no - avgiften pleier å være samme som du kjøpte det for, du må mao betale hvert år for de domenene du har ja.. dess fler du har dess mer rabatt får du hos domene firmaer.
 
Topp