Kjapp og trygg hosting for Wordpress

To artikler på samme side

hansson

Langveisfarende
Så en gang en fiffig metode for å presentere to ulike artikler på samme side, lurer på om det var ved å inkludere en custom field for å hente inn artikkel nr. 2. Noen som kan gi meg et tips om hvordan jeg gjør det? Det jeg prøver å få til er å ha en artikkel i sidebar og en hovedartikkel, på samme page.php. Kan ikke bruke en tekstwidget i sidebaren (eller hardkode det), da hver side skal ha ulik artikkel i sidebar.
 

pmb

Webutvikler
Du kan jo som du sier bruke et custom field på sidene, og legge inn ID-en til posten du vil vise i dette feltet. Deretter viser du artikkelen hvor du vil i page.php med denne koden:

PHP:
<?php
$annen_artikkel = get('custom_field_id');
$vis_artikkel = get_post($annen_artikkel); 
$artikkel_innhold = $vis_artikkel->post_content;
echo $artikkel_innhold;
?>

Bør vel legges til if-sjekker hvis det ikke skal vises noen artikler etc.
 

hansson

Langveisfarende
Beklager at jeg må ha dette inn med teskje, men jeg får feilmelding av php. Jeg skriver get ('sideartikkel') i koden og kaller custom-feltet mitt for sideartikkel. I verdifeltet skal jeg oppgi post-ID 14, men er usikker på hvordan jeg skal skrive dette. post_id ('14')?
 

pmb

Webutvikler
Det holder å skrive '14' i verdifeltet, da vil variabelen $vis_artikkel hente innlegget med den aktuelle ID-en.
 

hansson

Langveisfarende
Lurte meg selv her. Grunnen til at jeg trodde dette virket var at jeg hadde glemt å kommentere bort "artikkelen" som var hardkodet i sidebar-filen min. Når jeg nå kjører kun koden for å vise artikkel fra custom field, får jeg ingen feilmeldinger, men ingen artikkeltekst vises. Kan ses her: Contando AS ? Autorisert regnskapsførerselskap på nett (klikk på priser). Støtteartikkelen skulle lagt i margen t.v. for den stipla linja.
 
Sist redigert:
Topp