Kjapp og trygg hosting for Wordpress

to follow or nofollow

tulling99

Medlem
Jeg har jo dette nye lille prosjektet mitt, advokatoslo.net. Jeg prøver febrilsk å komme på topp for søkeordet "advokat i oslo" på google. Egentlig er det første gangen jeg virkelig prøver å komme på topp med et søkeord.

Nå er jeg på 13 plass. Etter å ha ligger på 30 plass en stund. Er en katalogoppføring med link til kun min side som har 12. plassen, og det er jo bare fint.

Jeg har linker til siden fra alle mine andre jussnettsteder: mange vanlige lenker med søkefrasen som tekst. I tillegg har jeg en del dyplenker. Dette er visstnok lurt har jeg lest.

Men webstedet består jo av en del utlenker til advokatkontorenes websider. Selv om det er rundt 10 kontorer som har registrert seg, så er de oppført i 5-10 kategorier hver, noe som resulterer i at jeg har minst 75 utlenker. Har jeg noe å tjene på å gjøre disse til nofollow!?

Andre tips mottas med takk!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Nofollow betyr jo rett og slett at du ikke er villig til aa dele "linkjuice" med dem. Du faar vel spoerre deg selv om du er det eller ikke.

Jeg for min del kjoerer nofollow paa eksterne lenker.
 

ksandven

Medlem
Tulling99 ;) :
Du har masse sider, men dessverre altfor lite unikt innhold.
For eksempel Eiendomsrett | Advokat i Oslo, som du riktig nok linker til med ordet Eiendomsrett, inneholder svært lite innhold som dreier seg om dette emnet. Det dreier seg faktisk mest om de enkelte advokatkontorene og deres forskjellige områder. Om du skal få boost i søkemotorene for dette ordet må du lede link fra f.eks. Eiendomsrett til en side der Eiendomsrett finnes i H1, samt i tekst som omhandler dette temaet. Det kan f.eks. lages som en intro til siden.

Get it?

Ser forøvrig at siden din har klatret i Google - gratulerer :)

Et brukervennlighetstips:
Jeg ville lagt linkene til Rettsområder under hvert enkelt firma slik:

Arbeidsrett | Arverett | Barnerett | Eiendomsrett | Ekspropriasjonsrett osv.

Dermed blir det mer oversiktlig og siden blir ikke så lang som den blir i dag.
 

tulling99

Medlem
Veldig bra tips! Jeg skal gjennomføre begge. Jeg bare sliter litt med å få unikt innhold på topp av hver enkelt kategoriside.

Det er jo en slags mal på hvordan man gjør det her:

Category Templates WordPress Codex

Men jeg får ingen forandring når jeg lager "category-3.php" etc. og laster de opp. Noen som har gjort dette i wordpress før?
 

tulling99

Medlem
Jeg slet med akkurat det samme inntil jeg fant denne:

Category Page (WP plugin) # Pixline

Litt hodebry for å forstå den, men du får unikt innhold på kategorisidene. Helt supert, har ikke funnet noe annet som gjør det.

Supert. Har installert den, og ser hvordan jeg skal endre filen hvis man har default theme, men ettersom jeg bruker Bloggdesigns blir det bare tull. Den har jo ingen fil som heter archive.php eller category.php, og jeg har bladd gjennom alle php-ene i bloggdesingnsmappen men kan ikke finne en kode som likner på den jeg skal bytte ut. Her er bruksanvisningen jeg har forsøkt å følge:

How can I setup my theme?

Category Page needs a little theme tweaking in order to work. You’ll need to change your default category archive header with our function. Unfortunately this kind of change can’t be done automagically, and the way to proceed may be completely different in your theme. Ask your regular theme supplier for help.

This example refers to the default theme, Kubrick.

1) Open archive.php and find lines #8-9:

view plaincopy to clipboardprint?
<h2 class="pagetitle">Archive for the "" Category</h2>
<h2 class="pagetitle">Archive for the "" Category</h2>

2) Change them into:

view plaincopy to clipboardprint?
if( function_exists(page2cat_output)): page2cat_output($cat); else: ?>
<h2 class="pagetitle">Archive for the "" Category</h2>
 
Topp