Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Toppliste på alleoppskrifter.no

Travellingman

Nettgrunder
Kom litt tilfeldig inn på denne siden via kommentarfeltet på matmoro.no ,men de statistikktallene som de operer med der må jo være riv ruskende gale??

Der hevder de att den mest besøkte bloggen har over 6 mill ukentlige besøkende! Men går du inn på denne toppbloggen så ligger det et Bloggurat banner der som sier 67 000 besøkende siste uke og det stemmer nok mer med virkeligheten....
 

Tonny Kluften

Administrator
Nei, de har ikke 6 mill bare på alleoppskrifter.no. Men de har et svært nettverk bl.a. i Spania, Danmark og Sverige med mange ulike nettsteder. Tilsammen 6 mill. i uka på alt.
Etter det jeg har sett av deres googleresultater og kan sammeligne med egne nettsteder så 67000 nærmere sannheten, selv om jeg tror de har en del mer enn det.

Og jeg syns allerede litt om dem... >> ALLEOPPSKRIFTER.NO utnytter matbloggere - les hvordan <<
 

metallian

Medlem
Hyggelig at du har vært på besøk på Matmoro Travellingman :)

Var tidligere medlem der men når jeg forstod hva de egentlig drev med ba jeg om å bli slettet og slettet banner fra meg.
 

Travellingman

Nettgrunder
Nei, de har ikke 6 mill bare på alleoppskrifter.no. Men de har et svært nettverk bl.a. i Spania, Danmark og Sverige med mange ulike nettsteder. Tilsammen 6 mill. i uka på alt.
Etter det jeg har sett av deres googleresultater og kan sammeligne med egne nettsteder så 67000 nærmere sannheten, selv om jeg tror de har en del mer enn det.

Og jeg syns allerede litt om dem... >> ALLEOPPSKRIFTER.NO utnytter matbloggere - les hvordan <<

Jeg ser de har et stort nettverk, men se på listen her alleoppskrifter.no/matbloggtoppen så sjekker du bloggen på topp.
 
Hva skjer med all denne drittslengingen om andre firma? Og hver gang dere trekker ned ett firma, er det aldri noen fra andre siden som kommer med sin versjon.

So what om bloggerne er såpass dumme at de lar en nettside publisere oppskriftene deres?
De fleste bloggene er så små at de aldri ville kunne tatt opp kampen om google søk og adsense kroner uansett. Og husk at ikke alle oppholder seg på Internett for å tjene penger, faktisk så burde flere forlatt internett iom at for hver nye "affiliatekonge" som dukker opp så dukker det opp 20 nye nettsider med utdatert informasjon og duplisert innhold.

Ta feks Nytte kategorien, hvem er det egentlig som tjener penger/trafikk på denne kategorien? Det er jo den personen som eier nettsiden, ikke de som skriver.
Og besøkstall er jo som statistikk, de kan manipuleres, tolkes og publiseres ulikt. Selv om forskjellen fra 6 mill og 50 000 lesere er stor så skjønner jeg ikke hvorfor det er noe å henge seg opp i.
 

Erlend

Medlem
Feil. Det er den som legger ut artikkelen på "Nytte" som tjener pengene. Alle kan legge ut artikler der, og putte inn sin egen Adsense-kode..
Ta feks Nytte kategorien, hvem er det egentlig som tjener penger/trafikk på denne kategorien? Det er jo den personen som eier nettsiden, ikke de som skriver.
Og besøkstall er jo som statistikk, de kan manipuleres, tolkes og publiseres ulikt. Selv om forskjellen fra 6 mill og 50 000 lesere er stor så skjønner jeg ikke hvorfor det er noe å henge seg opp i.
 
Feil. Det er den som legger ut artikkelen på "Nytte" som tjener pengene. Alle kan legge ut artikler der, og putte inn sin egen Adsense-kode..

Ja, jeg har sett det. Men helt ærlig hvem tjener på det? Den som får 20,- hos adsense pr mnd eller den som får 1000 ekstra sidevisninger som igjen linker opp til både en bedrift, nettsider og ett forum som er fullt av reklame?

Bare begrunnelsen for å ikke følge medlemmenes ønske om å oppdatere forumet viser jo hva som er poenget med forumet. Det er jo SEO, og SEO for hvem?


Same shit, different wrapping.
 
Konseptet til alleoppskrifter et godt, i teorien samme som Facebook.

"Betalter man ikke noe for å være med, er man ikke kunden med en del av produktet". Ikke alle som tenker over det.

Eller kan man se hvordan de driver kan de søke på:
"Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no"
 
Ja, det er jo helt villt highroller :) Tenk at hr Kluften vil ha noe igjen for å drive Webforumet. Makan...

Den sarkasmen kan du legge fra deg..

Så forklar meg hva som er forskjellen? Begge tjener penger på samme modell. Webforumet forteller ikke meg at det kan skade mine egene googlerankinger å publisere artikler her enn på min egen side.

Jeg har aldri hatt noe i mot at noen tjener penger på noe som helst. Men pass på å ha alle eggene dine i riktig kurv før du begynner å kaste andres kurver.
Webforumet brukes nå og da til å rakke ned på Tonnys konkurrenter og bygge opp sine egne sider.

Her på WF er det stort fokus hva alle andre gjør galt og hvor riktig en selv gjør ting, det er rett og slett mye baksnakking og drittslenging.
Det er ikke lenge siden en ble hengt ut her fordi han ønsker å prøve sin rett til ett merkenavn i retten, samme person ble hengt ut med fullt navn og påstander om svindel og lureri med henvisning til flere år gammle poster som har blitt slettet.

Vet du egentlig hva grunnen for ikke å legge ut begrunnelsen for påstander om svindel?
Sitat: "Grunnen til at jeg ikke forteller hele historien om Brekke i tråden er at han blir fremstilt i et for stygt lys hvis jeg gjør det."
Så det er bedre å legge ut påstander og misstanker som fakta?


Jeg regner med jeg får en PM av tonny nå for det pleier jeg å gjøre hver gang jeg er uenig med han offentlig.
Sitat fra tonny:
"Vi skal helst ligge en klasse over det her på WF."
Gjelder det bare meg tonny? Eller ser du på det som klasse å drite ut andre?

Enda ett sitat fra tonny:
"Men du skal få det inn med skje, det trenger du når du er så jævlig mistroisk. og hvis du ikke stoler på folk her så stikk herfra da. Hva får du ut av å være her når folk bare er kjerringer osv? Stikk på NWF og diskuter der med fornuftige folk."

Jeg skal ikke begynne på historien om glasshus, men om du skal utnytte posisjonen din som admin på ett forum som scorer høyt på google så bør du tåle uenigheter og skrive på en normal måte.

Beklager min avsporing i denne meget informative posten.
 
Kanskje higroller stod opp med feil fot i dag? Hatt en hard helg? :D

Landet på feil forum før morrakaffen...........

Begynner bare å bli lei av sutrete, misunnelige, falske folk som legger mer energi i å rakke ned på andres arbeid enn å øke kvaliteten på sitt eget.

Hadde håpet at "Nye innlegg" på WF i løpet av helgen skulle inneholde "1-2-3 bli rik" guider, ikke enda en tråd om hvor mye alle andre gjør galt.
 
Topp