Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trådløs nettverk og click fraud

zapotek

Medlem
Se for deg følgende scenario:

Du har et trådløst nettverk hjemme som flere bruker. Du har x-antall sider med Adsenseannonser. Sjansen for at en av de andre brukerne på trådløsnettverket fra tid til annen er innom en av dine sider når de googler ivei er absolutt til stede. Hva om en av disse da klikker på en Adsenseannonse?

Vil tro at dette logges som å klikke på egne annonser hos Google eller?
 

zapotek

Medlem
Jeg ville trodd at det hadde vært click fraud ja. Det jeg vil frem til er at dette er et kjipt dilemma. Har ikke lyst til å skaffe 2 forskjellige internettabonnement i huset bare for å unngå scenarioet over.
 

hansvh

Medlem
Selv om det er teoretisk mulighet for Google å se at det er forskjellig nettleser eller operativsystem el. som klikker så vil de nok helt sikkert anta at du selv klikker eller får din samboer til å klikke.

Jeg vil også tror at sjansen din for å bli behandlet på skjønn øker etter hvor god kunde du er. Et misclick fra en ansatt i <stort mediehus> blir nok behandlet annerledes enn et fra <gutteroms-blog>.
 

Knut

Medlem
Da vil det jo være ett stort problem med alle de som bruker mobilt bredbånd for der er det jo en drøss som får samme IP
 

Santo

Active Member
Men hvis de allerede vet når du klikker på dine egne linker, så burde de vel være smart nok til å ikke kreditere deg for de klikkene?

Men de tenker vel slik at du hvis du først "er av den typen" som klikker på dine egne annonser, så gjør du det sannsynligvis også når du sitter på andre maskiner og IP'er, og dette kan de jo ikke spore.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det er vel forholdsvis lenge siden at Google Adsense har straffet noen for å klikke på egne annonser. Systemet til Adsense oppdager slikt, og klikkene kommer ikke frem i statistikken. Om Adwords allikevel belaster sine kunder for det aner jeg ikke, men det er vel heller en annen diskusjon. Selv har jeg ofte klart og feilklikke på egne annonser (gjerne opptil 10 ganger på en og samme dag) uten at det går utover adsensekontoen. Jeg får litt "dårlig samvittighet" når det skjer, men det er jo små uskyldige feil fra min side. De fleste ganger det skjer er det også fordi at annonsene fra Adsense er utrolig treige å laste, og jeg klikker da på det hvite området f.eks fordi jeg vil scrolle meg nedover på siden. Det hjelper lite når annonsen kommer akkurat samtidig som jeg klikker på scrollehjulet.

Om det er klikkannonser fra andre nettverk har jeg aldri hørt om at det ikke er lov å klikke på egne annonser, men det er nok kanskje jeg som ikke har lest reglene hos de forkjellige godt nok. Hos f.eks Tradedoubler pleier jeg alltid ta et lite klikk selv for å sjekke hvordan landingsiden ser ut.
 

let100

Medlem
Hei Atle!

Hva med å bruke Adblock fra Mozilla Firefox? Du har kanskje tenkt på det allerede, men bare et tips:)

Det som kan være dumt er at du ikke ser dine egne annonser.
 
Sist redigert av en moderator:

picxx

Well-Known Member
Det er vel i bunn og grunn gått helt ut på dato å bruke IP som faktor for å spore falske klikk hos PPC selskaper?

Rart man ikke finner på å bruke ett eller annet slags sertifikat som man kunne innstallert på de maskinene man selv har (De fleste har vel ikke stort mer enn en pc/mac + kanskje en laptop) når man jobber med sidene. Alle andre maskiner og IP'er ville da vært "gyldige klikk". Selvsagt måtte man også hatt dette sertifikatet innstallert for å kunne logget seg inn på sin konto for å hente ut annonser.
 
Topp