Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tracke SERP resultater

Mikkel79

Medlem
Noen som vet om et bra SERP tracking program/website?

Som gir deg daglig eller ukentlig rapporter på hvordan sidene dine ranker?
Har testet easyseotracking.com blant annet, men de gir feil resultater for google.no og .dk
 

funkyboy

Medlem
SeoMoz er absolutt bra, men vet ikke hvorvidt det er verdt 600 spenn i måneden. Du har også SEMRush - service for competitors research, shows Google organic and AdWords keywords for any site or domain som ikke er så langt unna samme funksjonalitet. Internet Marketing Tools for SEO and Social Media | Raven vil også være interessant for deg å ta en titt på.

Av de gratis alternativene, har du f.eks Free SERP Checker | SERPrush og Website Analysis & Internet Marketing | WooRank - Gjør mye av den samme jobben, uten kostnader, og for mye om og men.

- De sistnevnte er kanskje ikke helt i kategorien du etterspør, men likevel nyttig. :)
 

Mikkel79

Medlem
SeoMoz er absolutt bra, men vet ikke hvorvidt det er verdt 600 spenn i måneden. Du har også SEMRush - service for competitors research, shows Google organic and AdWords keywords for any site or domain som ikke er så langt unna samme funksjonalitet. Internet Marketing Tools for SEO and Social Media | Raven vil også være interessant for deg å ta en titt på.

Av de gratis alternativene, har du f.eks Free SERP Checker | SERPrush og Website Analysis & Internet Marketing | WooRank - Gjør mye av den samme jobben, uten kostnader, og for mye om og men.

- De sistnevnte er kanskje ikke helt i kategorien du etterspør, men likevel nyttig. :)

Takker så mye Funkyboy, skal se litt nærmere på SEMRush, men ser den koster litt også.
De andre var ikke helt i samme kategori som du sa, men har lagret de også :)

Veldig fornøyd med SEOMoz så langt, men skal teste noen uker før jeg bestemmer meg helt.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Oi, nyttig sak her, og til hyggelig pris! Vanlig pris $180/år, tilbud via appsumo: $89 for ett år :)

Have your search engine rankings monitored every hour! SEscout tracks your SEO rankings constantly like an obsessed girlfriend (afflink)

What You Get

Track up to 50 keywords and domain names
Update your search engine rankings often as every hour.
Gives you running analytics of your rankings so you can watch trends.

100% money back guarantee! For any reason Anytime before you die
Do you constantly check to see if your website is ranked high in Google?

Maybe a competitor of yours is #1 for a keyword....sometimes you’re #1 for the same keyword.

It’s kinda annoying thinking about it all the time and constantly checking right?

What if you had a robot that could check for you.

It would be a rather stupid robot, so it can’t walk your dog.....but every hour it can Google your keywords and send you a report on where you stand in the search engines.

This is exactly what SEscout does.

The beauty of SEscout is the simplicity. It does the following:

Let’s you track up to 50 keywords.
Let’s you track up to 50 domain names.
Can update your search engine rankings often as every hour.
Gives you running analytics of your rankings so you can watch trends.

Watching your search engine rankings is important if you get significant traffic from search engines....or you’re trying to get more. As bidnaaz-management guru Peter Drucker said:

“What gets measured, gets managed.”
--Peter Drucker

….same thing goes for your search engine rankings. If you’re constantly aware of your positioning, you’ll naturally start to focus on improving them.

SEscout will help you with that....and it’s INCREDIBLY EASY to setup:

When you have SEscout, all ya gotta do to start monitoring is:

Enter the keywords you want tracked
Enter the website you’re tracking
:::BAMM::: you’re done!

Now you can get analytics on your search engine rankings up to every hour (fantastic for sending reports to clients or your boss).

There’s no 10-step-setup, or adding snippets of code to speak of.

So next time people get all scuurred about something like the Panda algorithm update by Google, you’ll sleep easy knowing your rankings will be updated every hour....so you’ll know of any changes right away.

No need to stalk your own website keywords over-and-over like an ex-girlfriend on Facebook.

Now normally the Expert plan on SEscout will run you $180/year (which translates to $15/month.)
 
Sist redigert:

kristofferR

New Member
Oi, nyttig sak her, og til hyggelig pris! Vanlig pris $180/år, tilbud via appsumo: $89 for ett år :)

Have your search engine rankings monitored every hour! SEscout tracks your SEO rankings constantly like an obsessed girlfriend (afflink)
Nice, takk for den! De siste dagene har jeg faktisk snust litt på SeScout etter at jeg fant ut at SEOMoz Pro og Raven var for dyrt, så den rabatten passet skikkelig bra!

Jeg abonnerer jo faktisk på Appsumo, men av en eller annen grunn har jeg ikke lagt merke til det tilbudet.
 
Sist redigert:

Mikkel79

Medlem
Testet også SEscout, men jeg får opp feile resultat på google.dk når det kommer til keywords. Er kun SEOmoz som har gitt de korrekte for meg.

Har ikke testet .no, men det har kanskje dere?
 

Nickolass

Medlem
Norsk SERP tracker - prøv gratis

Mediakoordinator SEO tracker opp til 500 søkeord, i fire søkemotorer på samme tid. Den henter samtidig data fra både Majestic SEO og SEMrush. Den kan også integreres mot data fra Google Webmaster Central. I løpet av et par måneder har vi også data fra SEOmoz sin API slik at vi kan få normalisert data. Du kan koble kontoen til Google Analytics API slik at vi kan viser tabeller over oversikter over rankings, backlinks og trafikkdata på en og samme gang. Effekten av SEO tiltak blir altså målt. Og det benkemerkes mot opp til 5 konkurrenter.

Den rimeligste konto kan håndtere opp til 5000 backlinks, 500 søkeord og 5 domener og et ubegrenset antall kampanjer.

Den norske versjonen er i beta frem til 1. januar og det er gratis prøvetid på minimum 14 dager.
Det betyr at dere kan teste selv helt kostnadsfritt. Og denne testversjonen inkluderer ALLE funksjoner.

Jeg viser her hvordan man setter opp en konto

Jeg har selv brukt et år på å få dette tilpasset norske forhold og jeg er sikker på at det vil dekke mange av de behov som mange av dere som har fulgt denne tråden sitter med. Har brukt webforumet som kilde til inspirasjon;-)

Hvis dere melder dere på som testere nå før nyttår og vil være med på å gi innspill og videreutvikling videre, kan dere bli med på å lage et verktøy som kan utfordre de allerstørste.

Jeg må bare beklage overfor de som synes at jeg spammer disse SEO forums for tiden og ber dere om å gi klar beskjed hvis dere synes jeg spammer. Men dette kunne vel ikke være mer relevant i akkurat denne tråden?

VH Nickolass Jensen
 
Sist redigert av en moderator:

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har testet litt og det ser veldig bra ut, men for meg ser dette ut som SEOmoz oversatt til norsk. Det har stort sett de samme funksjonene og ser også relativt likt ut.

Når prisen også er lik så lurer jeg litt på hvordan du mener denne skiller seg fra /er bedre enn f.eks SEOmoz?
 

Nickolass

Medlem
Min mening om forskjeller mellom SEO verktøy betyr lite - alt avhenger av dine behov.

Hei Dag, beklager hvis jeg har kalt deg for Dan ved en tidligere leilighet forresten;-)
Tja, jeg tror det kan bli en spørsmål om smak og et spørsmål om de behov den enkelte bruker/nettstedseier sitter med.
Jeg håper at du selv vil finne forskjeller når du har brukt noen dager med plattformen, men jeg tar gjerne en halv times demo ved leilighet - ring på 40043101.

SEOMoz har for tiden en del flere muligheter når det kommer til måling av lenke og popularitet i sosiale medier og for mange er det kanskje et mer lekkert verktøy å se på.
Men, det er jo ikke uten grunn at vi kommer til å integrere data fra Mozrank og andre elementer fra SEOmoz og andre ledende monitoring APIer i løpet av de neste måneder. Og med det team som jobber på prosjektet og det fremskritt som har blitt gjort siden jeg selv var betatester for to år siden, så har jeg stor tro på dette. Og dess fler i Norge som blir med dess bedre blir dette tilpasset norske forhold også på sikt.

Et par målbare forskjeller (billigste versjoner):
  • Først og fremst: Norsk Språk og tilpasning på PDF, regneark og PPT presentasjoner.
  • Tabeller: Interaktivitet, mulighet for filtrering, brukervennlighet
  • Antall søkemotorer er 4 (3 hos SEOmoz)
  • Antall konkurrenter per kampanje er 5 (3 hos SEOmoz)
  • SERP tracking de første 100 søkeresultater (opp til 50 hos SEOmoz)

Se f. eks. på muligheten for workflow management og oppgavestyring. Ubegrenset antall brukere per konto betyr at du kan opprette konto for både SEO konsulent og Nettstedseier, og tildele hverandre oppgaver og ulike rettigheter. Vil du ha ditt eget brand så fikses dette enkelt, både på rapporter og brukergrensesnitt uten ekstra omkostninger.

Det er i tillegg gratis support på norsk, dansk, svensk og engelsk og alle nye tiltak tar høyde for våre lokale markeder.

Men, det er jo ikke jeg som skal lage en slik sammenlikning, det blir for farget. Så hvis du eller andre har lyst å lage en sammenlikning og skrive en artikkel skal dere være velkomne. Forslag til forbedringer kommer best igjennom når de kommer fra tredjeparter. Send meg gjerne et utkast slik jeg kan få mulighet for å kommentere.

VH Nickolass Jensen
 
Sist redigert av en moderator:

TorsteinO

Art Director & grunder
Men, det er jo ikke jeg som skal lage en slik sammenlikning, det blir for farget. Så hvis du eller andre har lyst å lage en sammenlikning og skrive en artikkel skal dere være velkomne. Forslag til forbedringer kommer best igjennom når de kommer fra tredjeparter. Send meg gjerne et utkast slik jeg kan få mulighet for å kommentere.
Kudos for bra holdning til kritikk/sammenlikning/et.c. :) Jobber lite med SEO selv, men syns det at det er tilpassa norsk/norge høres ut som et bra/viktig poeng!
 
Topp