Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tradedoubler - problemer med sidene i dag!

Msites Ltd

Livsnyter
Er det flere enn meg som har problemer med sidene til Tradedoubler i dag??

Alle sidene deres mangler plutselig.....og bare "malen" som ligger der!

Ikke bra........har de da også hatt problemer med programmene de kjører??

Kunne vært ok å høre fra andre om dette.....
 

sKrud

Meget sliten student
404 nå...:/ Oppdaget en feil i raporteringen også i dag.. Har ikke fått registrert noe trafikk til Viasat på over 2 uker.. Noen andre som har sett noe til dette? Vet at det var noe lignede med CDON for en tid tilbake,...

-morten
 

sKrud

Meget sliten student
Noe er veldig galt hos TD i dag..ser ut til at det kan være feil i en god del av trackingen den siste uken.. Har nå gått gjennom mine data, og kan med sikkerhet si at TDs trackingsystem er mildt sagt ikke har fått med seg mye av det som har skjedd på min konto i værtfall..

Mangler store mengder med besøkende...og helt sikkert en go del salg også..

Noen som finner lignede feil??

-morten
 

Mats@TD

Medlem
TradeDoublers tracking system er aldri påvirket om våre nettsider evt. skulle være nede. Som flere oppdaget hadde vi tekniske problemer på våre nettsider i forrige uke. Sidene var utilgjengelig et par timer grunnet tekniske problemer under en oppdatering.

Slikt er selvsagt veldig uheldig, men TradeDoublers tracking er aldri påvirket av dette. TradeDoublers tracking har hatt 100% oppetid de siste årene og dette ligger på helt andre servere enn våre nettsider og har mange lags redundans.

Det du har opplevd skrud er at programmer har gått i pause. De fleste annonsører hos TradeDoubler har såkalt "prepayment" kontoer hvor de betaler inn penger til TradeDoubler påforhånd. Denne kontoen blir sakte og sikkert tømt etter som affiliates leverer salg/leads/klikk etc. og når den blir tom går et program på pause. Før den går tom, vil det automatisk sendes ut en faktura til annonsøren. Hvis trafikken er vesentlig større enn normalt, vil det noen ganger hende at annonsøren ikke når å betale fakturaen før kontoen hos TradeDoubler går tom. Da går programmet i pause og all statistikk vil skjules for affiliate og annonsør. Statistikken lagres selvsagt og kommer tilbake når TradeDoubler har fått betalt faktura fra annonsør.

TradeDoubler benytter seg av slike "prepayment" kontoer for å beskytte affiliates. Skulle f.eks. en annonsør gå konkurs, vil fortsatt affiliates kunne få utbetalt penger de har tilgode. I tillegg sikrer prepayment at affiliates får utbetalt sine penger innen rimelig tid.
 

Msites Ltd

Livsnyter
.....og igjen kan jeg melde om problemer med tradedoubler sine sider!! Både igår og idag har jeg hatt problemere med sidene....

Tenkte jeg nå skulle skifte ut litt bannere og kommer fanken ikke inn på bannersidene! Igjen må jeg legge om min arbeidsdag pga tradedoubler!!
Synes det nå er mye problemer !!! Hvorfor ??

Det er jo ikke tilfeldig lenger! Nesten mer regelen enn unntaket! Mulig jeg er litt "skarp", men det er veldig irriterende!

Flere som sliter??
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg har hatt et par dager denne måneden der TD-inntjeningen har vært NULL. Veldig merkelig!

Dessuten får jeg ikke inntekter fra Sesam søkeboksen lenger. Hva har skjedd?

Jeg ligger på to til tre tusen sidevisninger hver dag, og veldig jamne og forutsigbare inntekter på både AdSense og TD, men *plutselig* har TD-inntektene vært null et par dager. Ser helt unormalt ut.
 
Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg synes også det blir litt merkelig når da Mats her også sier at de hadde problemer et par timer og jeg vet at det var over mye lengre tid!

Denne gangen har det f.eks vært problemer i både går og i dag! Og, dagens hendelse er mer enn et par timer! Og, det var det sist gang også.....

En annen ting jeg kan ta med en gang er at jeg synes det er merkelig at samme programmer ligger ute hos flere tilbydere og at TD ALLTID er de som leverer lavest provisjon!

Jeg vil gjerne bruke TD - men, da må de få styr på systemene og bli bedre til å skaffe oss bedre avtaler!
 

Tonny Kluften

Administrator
Noen ganger får man en sånn guffen følelse av at ikke alt er som det skal være hos de man averterer for, da holder jeg meg unna og putter på adsense isteden så får jeg ihvertfall penger. Det er ikke sikkert at Tradedoubler er sånn, jeg sier ikke det, men det går ikke alltid på skinner der.
Det som hadde vært kult var om Schibsted kunne startet en sånn butikk.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Har mailet litt med dem i dag og de beklager selvfølgelig og sier det har noe med implementering mot resten av europa..bla...bla..bla.......
Men, samtidig har de da ikke registrert de feilene som har vært når jeg sier de har vært......og det er dette som er skremmende og for meg litt snodig! Det kan for meg virke som de ikke har kontroll - og hvorfor skal jeg da tro på dem når de sier at all tracking er der uansett - når de ikke vet at det har vært feil på sine egne nettsider!!!

Skeptisk.....
 

Mats@TD

Medlem
En liten oppklaring..

Jeg var på ferie når de siste problemene oppstod og jeg skal prøve å forklare litt hva som skjedde, hvorfor sporing ikke forsvinner og hvordan TradeDoubler er bygd opp.

La meg begynne med det absolutt viktigste, sporing. Hjertet i TradeDoubler er vår sporingsplatform. Vår sporingsplatform er verdens mest avanserte sporingsplatform og den benyttes av gigant aktører som Kelkoo, Dell, Apple, Yahoo osv. Vår sporingsplatform er tilgjengelig for lisensiering gjennom et produkt vi kaller for td Toolbox. TradeDoublers sporingsplatform er den mest nøyaktige og vi kan som eneste teknologifirma spore salg, leads, events både med og uten cookies. Sporingen er så viktig og sentral at det er investert enorme beløp i redundans og i de siste 2 årene har vi hatt 100% oppetid på sporingsplatformen.. Vi er selvsagt som alle andre avhengige av at annonsøren ikke fjerner eller endrer implementeringen på sine sider.

Nedetiden i forrige uke rammet våre offentlige sider (tradeoubler.no/.com/etc.) og oppstod som følge av en oppdatering i rapporteringsfunksjonaliten i TradeDoubler. Denne feilen førte til at våre offentlige sider var nede og senere at det ikke gikk an å få hentet ut bannere. Sporingsplatformen var ikke rammet av dette.

TradeDoubler er bygd opp med en rekke forskjellige systemer. Dere ser kun frontenden som affiliates og denne frontenden er helt uavhengig av sporingsplatformen og de dypere tekniske løsningene til TradeDoubler. For å ta en sammenligning, så kan du fortsatt ringe og sende tekstmeldinger med din Netcom-telefon selv om Netcoms offentlige nettsider er nede. Nettsidene til Netcom påvirker ikke Netcoms mobilnett. På lik linje kan man si at TradeDoublers offentlige nettsider heller ikke påvirker vår sporingsplatform. Det er selvsagt svært uheldig at en offentlig nettside går ned og dette er noe det arbeides med kontinuerlig for å unngå.

Noen nevner manglende sporing på Sesam i denne tråden.. Dette "mysteriet" har en veldig enkel forklaring. Når en annonsør blir kunde hos TradeDoubler betales det inn et beløp til en forhåndsbetaltkonto eller en Prepayment konto som vi kaller det. Dette gjøres for å forsikre at vi kan utbetale affiliates selv om annonsør skulle f.eks. gå konkurs. Når denne prepayment kontoen nærmer seg å bli tom, får annonsør en ny faktura og fyller opp kontoen. Det som noen ganger skjer er at trafikken på programmet vokser raskt og kontoen går tom før annonsør greier å fylle på. Programmet går da i pause og all statistikk vil være usynlig for affiliates og annonsør inntill annonsøren fyller opp konten. I Sesams tilfelle så er det dette som har skjedd og så fort Sesam har fylt opp prepayment kontoen vil all lagret statistikk vises.

Hvis det er noen spørsmål så ikke nøl med å send dem til support.no@tradedoubler.com
 
Topp