Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trafikk fra russland?

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Hello hello

Er ikke sikker på hvor dette skal være ..
Flytt den hvis den ligger feil :)

Har merket at jeg på en selv oppdatert side har mottatt dobbelt så mye trafikk fra Russland?

Er Russisk trafikk bra? Kan det konvertere?
eller er det sånn som mange sier at kinesisk trafikk ikke er bra?
 

picxx

Well-Known Member
Om siden er russisk vil den nok konvertere.
Det at russisk trafikk er "verdiløs" er en myte, og mye av den russiske trafikken konverterer i dag godt. Det at det derimot er mange svindlere/spammere/scammer som er lokalisert i russland/øst europa er nok en kjennsgjerning, men det var jo ikke det du spurte om :)
 

Knut

Medlem
Jeg oppdaget også at den russiske trafikken faktisk er fra norge og sverige. Samme med at jeg fikk endel fra Spania og portugal. noen dager etterpå så viste det seg at det var telenor sine Ip adresser. Vet ikke grunnen sikkert, men regner med at de får tak i IP adresser som har tilhørt i de landene
 

Knut

Medlem
Nei, de hadde sikkert kjøpt opp IP adresser derfra for noen dager senere var de samme adressene norske og fra telenor.
 

picxx

Well-Known Member

SolidHost

Medlem
ISP'er kan IKKE leie IP-adresser fra andre land. RIPE og de andre organisasjonene som organiserer tildeling av IP-adresser har MEGET strenge regler for tildeling og bruk av IP-adresser. At kompisen din fikk opp sin adresse i Tyskland kan enten skyldes at han eller hans ISP benyttet en proxyserver som var lokalisert i Tyskland.
 

picxx

Well-Known Member
ISP'er kan IKKE leie IP-adresser fra andre land. RIPE og de andre organisasjonene som organiserer tildeling av IP-adresser har MEGET strenge regler for tildeling og bruk av IP-adresser. At kompisen din fikk opp sin adresse i Tyskland kan enten skyldes at han eller hans ISP benyttet en proxyserver som var lokalisert i Tyskland.

Han har fått opp det samme de siste 4 årene, og nei, han bruker ikke noen proxyserver. Om hans ISP bruker det, vet jeg dog ikke.
 
Topp