Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trafikk inn på siden

apjh-

New Member
Hei alle :)

Jeg er temmelig fersk innen dette og har litt problemer med å forstå trafikken inn på siden min, totalt i dag står det at jeg har hatt 38 744 besøk totalt fordelt stort sett over hele verden.

Bare siden 26 mai til pr dags dato har jeg hatt : 35 710 besøk og jeg aner ikke hvordan de finner meg, er alt dette reklame bullshit og spam av noe slag som er innom eller kan jeg faktisk tro at jeg har hatt så mange besøkende de siste 14 dagene?
 

Stoppet

Banned
Ser du ikke hvorfra besøkende kommer? Du ser lett om det er reelle besøk eller spam på analytics.
 

beatngu

Member
Trafikken din er delt opp i 3 i analytics og her kan du følge lenkene for å se hvor dem kommer fra hva dem gjør og hvor lang tid de bruker etc.

Dette er oppsette i google.
Direct (Direkte link til siden din)
Referal (Dette er backlinks)
Organic (Hvilken nøkkelord folk brukte for å finne siden din)

Her kan du gå inn på hver del og følge lenkene eller nøkkelordene og se hvor dem kommer fra.

Du kan også følge med på land og språk brukerne dine har.
Russere og Kinesere er for det meste 99% botter så dette trenger du ikke telle med som ekte trafikk.
Du har også brukere som ikke har innstillet språk og dette er også nesten alltid bot trafikk.

Du kan også følge med bounce rate for å se om det er botter eller ekte trafikk,botter tar bare sekunder mens ekte trafikk bruker for det meste lengre tid på siden din viss du ikke har spam lenker som går inn til siden din og at når brukeren følger en lenk tilbake til siden din at det er det som brukeren leter etter.

Er ganske rart med en backlink til pølser og når du følger lenken så kommer du til en bil side,lenker som dette vil alltid ha en høy bounce rate.
 

Bjørnar

Gründer
Du forteller ikke om hva du bruker for å måle resultatene, og bransjestandarden er Google Analytics som du lett både kan filtrere ut boter, samt få den oversikten du etterspør. :)
 
Topp