Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Treg database i WP

Tonny Kluften

Administrator
Web hosten min ba meg se på databasen min når jeg klagde over lav hastighet.

Han ba meg se på logfila i mysql slow queries mappa på serveren.
:) login to the control panel and click on legacy file manager then select home directory
go inside the tmp folder and check the mysql slow queries folder to see the error it's getting)

Der står det noe som er gresk for meg, hva betyr det? Forteller det hva som er tregt?

HTML:
Mon Jun  2 04:57:31 2008
# Query_time: 2  Lock_time: 0  Rows_sent: 1  Rows_examined: 5
use minevide_wrdp2;
SELECT t.*, tt.*, tr.object_id FROM wp_terms AS t INNER JOIN wp_term_taxonomy AS tt ON tt.term_id = t.term_id INNER JOIN wp_term_relationships AS tr ON tr.term_taxonomy_id = tt.term_taxonomy_id WHERE tt.taxonomy IN ('category', 'post_tag') AND tr.object_id IN (239) ORDER BY t.name ASC
 
Sist redigert:

Deezire

Medlem
Uten store kjennskapen til MySQL så ser jo det ut som en query som kun har blitt kjørt to ganger, altså tviler jeg på at det er den som slower ned siden din. Mine fem cents ligger i at hosten har overbelastet SQL-server.
 
Dette hørtes da mistenkelig kjent ut..

Ser ut som querien din er av typen "finn & sortèr"

Og da var det visstnok noe med joins og keys i koden og riktige indexer på tabellene som måtte til uten at jeg selv ble noe klokere av den grunn. I mitt tilfelle endte det med at jeg importerte alle innleggene mine over i en ny base, fjernet de modulene som brukte den type spørringer og slettet den gamle basen.

edit: eller som han over nevner som sannsynligvis er svaret, overbelastet sql-server hos hosten din. Dreamhost?
 
Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
Dette er Blueshost.
Jeg mistenker også at det er overbelastet. Bluehost overbelaster faktisk web serverne sine en del har jeg funnet ut etterhvert og da er det naturlig at de overbelaster alt annet også.
Det eneste jeg har gjort er å poste i WP og ha besøkende på bloggen som leser poster. Ikke noe søk eller lign.
 
Sist redigert:
Topp