Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger 4K før neste uke

RusselSim

Medlem
Heisann, trenger desperat 4K før 7 august. Har dessverre brukt opp mastercarden min, er det noen andre kort som er ganske rimelige å bruke? Planlegger å betale i september pga jeg får stor lønning da.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Ikke for å være frekk eller noe, men det det har jeg vært borti selv, og jeg råder deg til å klippe mastercarden din i 50 biter, og få satt opp et lån i en bank som du bruker til å betale ned mastercardet med. Du får nok tatt de 4k i ekstra på et slik forbrukslån i banken... ikke billig rente, men bedre en mastercard renten.

Mastercard er farlig...
 

peterandrej

pensjonert moderator
evt. lån hos dine foreldre/familie/kone/kjæreste/venner. Tilby omså 20% rente. Det er betydelig billigere enn ethvert forbrukslån du måtte klare å finne.

4000,- er jo ikke rare summen å låne bort. Med mindre du er som en av mine venner, som håndterte et mastercard som "penger jeg har fått helt gratis" og kjøpte en Playstation på det, bør det gå bra.

Som ellers i livet. Skal du bruke de 4000 på neste helgs fyllekule, en iphone eller et spritcruise - bør du IKKE låne penger. Er det mat derimot..

Tørr vi spørre hva du trenger du 4000 til?
 

RusselSim

Medlem
Skal bruke det på fallskjerm hopping med ei vennine som jeg ikke har sett på et helt år..

Hva hvis jeg tar lån i banken? Sier det er for å nedbetale Mastercarden på 9K, enda det kun er 5K som jeg mangler på Mastercard.
 

peterandrej

pensjonert moderator
er du han samme karen som skulle ha forskudd hos den splitter nye arbeidsgiveren din for en stund siden? Hvordan gikk det med det??

Forresten. Fallskjermhopping. Akkurat. Bare lurer, og vil ikke være frekk, men klarer ikke å dy meg:

Blir vi å se deg på Lukusfellen på Tv3 om et år eller to??
 
Skal bruke det på fallskjerm hopping med ei vennine som jeg ikke har sett på et helt år..
Det smarteste du kan gjøre er å nevne for din venninne at du ikke har råd til et fallskjermhopp akkurat nå, og foreslå en annen aktivitet, eventuelt at dere tar fallskjermhoppingen etter at du har fått lønn. Dersom hun uansett vil hoppe i fallskjerm på dette tidspunktet, foreslå et annet tidspunkt. Det er mye man kan gjøre som ikke koster penger, og det er enda mer man kan gjøre som koster langt mindre enn 4000 kroner. Og det er ingenting flaut med å ha dårlig råd, særlig ikke når du er helt nyutdannet. Forstår hun ikke det, kan jeg ikke begripe at hun skal være særlig til venn å ta vare på.

Fallskjermhopping høres gøy ut -- men ta det når du har råd til det.

Hva hvis jeg tar lån i banken? Sier det er for å nedbetale Mastercarden på 9K, enda det kun er 5K som jeg mangler på Mastercard.
Glem det. Samme hvem du låner penger av bør minstekravet være at du faktisk er ærlig med dem. Det finnes nok av høyrenteforbrukslån som ikke stiller spørsmål ved hva du bruker pengene til, men ikke lyv til den institusjonen som vurderer å hjelpe deg når du har det vanskelig.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hva hvis jeg tar lån i banken? Sier det er for å nedbetale Mastercarden på 9K, enda det kun er 5K som jeg mangler på Mastercard.

Du har tydeligvis ikke søkt lån så mange ganger. Du vet, banker vil jo ha dokumentasjon. Det holder ikke å bare si at "jeg må ha penger".

Men du har jo alltids sånne "200.000 kr innen en time"-lån. De koster vel ikke mer enn 30-40% nominell rente.

Som sagt, vi ser deg på Luksusfellen.
 
K

Kontoristen

Guest
Ikke for å vøre frekk, men driver du å gjør deg opp erfaring for å skrive boken "ABC i hvordan bli gjeldslave på 123"?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Peterandrej: dokumentasjonen de vil ha vet de vell ved å kikke på hvor mye lønn du får inn på kontoen hver mnd. Jeg hadde hvertfall ingen problem med å få et lån på 40K for å nedbetale mastercardgjeld (aldri igjen, aldri). Sa jeg må ha et lån, kan du fikse det for meg?
Tok ikke lange tiden før lånet var ordnet ;)


Men jeg er enig med de andre her, utsett fallskjermhoppingen. Å sitte med gjeld langt over hodet er ikke gøy i det hele tatt. Greit nok med et lån for å betale det ned, men du må huske på at du trenger penger til andre ting også, og du må betale så og så mye ned i mnd på lånet for at det i det hele tatt skal lønne seg.
 

kongen

kongemedlem
Du kan si at i stedet for fallskjermhopping så skal du
ta henne med til den 7ende himmel... ;)

(hvis du skjønner hva jeg mener)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Selvfølgelig gleder meg som en liten unge, tenkte jeg skulle melde på deg og;)

Liten unge var vel nøkkelordet her.. :) Helt ærlig. Du virker som en dott. Du minner meg faktisk om en fyr søsteren min var sammen med for masse år siden. Han hadde ikke mye økonomisk styring.

Jeg husker bl.a en termos, en sånn vanlig termos av stål liksom, som han kjøpte. Den termosen kostet ham til slutt nesten 10.000 kr. Etter ørten runder med inkasso, et par runder med namsmannen og et par runder i retten.
 

RusselSim

Medlem
Liten unge var vel nøkkelordet her.. :) Helt ærlig. Du virker som en dott. Du minner meg faktisk om en fyr søsteren min var sammen med for masse år siden. Han hadde ikke mye økonomisk styring.

Ok det er nok nå Peter. Har prøvd å spøke det bort, men nå synes jeg det holder. Har skjønt at du synes det var en dårlig ide.Skjerp deg litt.

Ha en fortsatt god dag.

-RusselSim
 
K

Kontoristen

Guest
Ok det er nok nå Peter. Har prøvd å spøke det bort, men nå synes jeg det holder. Har skjønt at du synes det var en dårlig ide.Skjerp deg litt.
Jeg syns faktisk du skal takke peterandrej for at han prøver å vekke deg bort fra å bli en fyr som skal gi lønn til inkassoselskapene de neste 20 årene.
 
Topp