Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger en flink designer/utvikler

Hei. Jeg skal i gang med et prosjekt og trenger en som kan lage websidene. Det er viktig at sidene ser profesjonelle ut og virker 100%.

Jeg skal ha gangske mange funksjoner, så det bør være en som kan dette veldig godt. Etter endt oppdrag skal jeg kunne oppdatere sidene hyppig og kunne henvende meg til utvikleren for bugfix. Det er viktig at funksjonen for mine oppdateringer og innlegg blir forenklet da det vil være nødvendig med MANGE oppdateringer av meg (nærmest som en nettavis). Det aller beste er om det hadde gått an å lage et program hvor jeg skriver inn tekst og legger inn bilder, som automatisk blir lagt inn på siden. Ikke absolutt nødvendig, men en tanke bare.

Sidene vil inneholde:
* flash
* søkefunksjon (viktig del av siden)
* implementere facebook og twitter i stor grad
* kommentarfunksjon (som på nettaviser)
* nyhetsbrevutsending (påmeldingsfunksjon med utvalg)
* forum
* enkel innrapportering/tips fra brukere

... og mye mer som jeg ikke kommer på nå. Som nevnt er designet og profesjonaliteten veldig viktig.

Jeg ønsker selvfølgelig å få en fair pris på dette. Jeg forstår at det er litt mer enn en enkel hjemmeside og at det tar litt tid å lage det. Jeg vil likevel ikke betale ubegrensede midler for dette og ønsker alle tilbud velkomne.
 

peterandrej

pensjonert moderator
For de som skal levere tilbud kan det jo være greit å angi hva du mener med fair pris? Snakker vi 500, 5000, 50.000, 500.000 eller 5 millioner? Det er greit å gi et anslag ihvertfall.
 
Fair pris vil jo i stor grad avhenge av den som gir prisen. Jeg aner ikke hvor mye jobb og hvor lang tid det vil ta å lage en portal som dette, men hvis en som har peiling f.eks. mener han skal klare det på en halv dag og vil ha 500.000 mener jeg at det ikke er en så fair pris. Hvis en derimot mener at dette vil ta 6 måneder, forstår jeg at jeg ikke kan forvente å betale 500 kr for det.
 
Hadde du med dette punktet her da?

Jada, skrev noe lignende der også.

Det punktet er ikke et "carte blance" punkt hvor jeg kan tilføye alt jeg vil i all framtid og ikke betale mer for det. I mitt hode tenker jeg at man blir enige om en pris til et punkt hvor sidene er oppe og går, og at jeg da i ettertid skal kunne være i dialog med utvikleren om tilføyelser/endringer selvfølgelig mot betaling, enten det er timepris eller avtalt pris.

Forstår ikke negativiteten her. Enten kan man velge å se på tilbudet og gi pris, evt spørre mer, eller la være. Skjønner ikke hvorfor man skal komme med kommentarer som at man bare skal glemme dette og lignende...
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Vel, sånn som det står nå, så er det i praksis akkurat et slags "carte blanche"-punkt det er, og grunnen til at flere av de mest erfarne her inne blir negative da, er at det veldig typisk er sånne ting som kan ende opp med å koste oss vanvittig mye penger - og for flere av oss - sånt som vi har brent oss på ved å være snille med det tidligere.

Hvis det ikke er sånn du mener det som det står, så foreslår jeg at du ber Tonny om å endre det til noe ala

Vil gjerne ha et tilbud ut fra det jeg har nevnt her nå, samt en timepris på eventuelt påfølgende arbeid utover det avtalte.

Et annet punkt som er litt uklart er "flash". Hva mener du egentlig her? Flash kan være vanvittig avansert og en kjempejobb i seg selv, eller en bitteliten enkel animasjon.

Imidertid vil jeg på det sterkeste anbefale at du IKKE legger noe viktig funksjonalitet kun tilgjengelig som flash. En liten animasjon i headeren eller noe liknende, ok, men legger du viktig funksjonalitet kun tilgjengelig i flash skyter du virkelig deg selv i beinet. Og samtidig - sånt småtteri er flash totalt unødvendig til i dag, de eneste virkelig store bruksområdene for flash nå lenger er annonser (altså bannere) og spill.
 
Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
Du må da forstå at ingen kan gi deg en pris når du har "mye mer jeg ikke kommer på" i prosjektbeskrivelsen din?

Hva er dette for en nettside i det hele tatt? Hva er nettsidens hensikt?

Du vil ha kommentarer,Forum,nyhetsbrev,tilbakemelding, flash, søk, facebook og twitter. Du vil ha noe de fleste nettsider har og du beskriver egentlig bare generelle funksjoner som ofte går igjen. Skal ikke nettsiden din ha en mening? En spesiell tjeneste? En blogg? En nyhetsside?

Jeg tror alt du har utelatt i "mye mye mere" er det som faktisk tar tid og gjøre og vil beskrive hva nettsiden din egentlig skal handle om.

Prøv å bruk litt tid på å skrive prosjektbeskrivelse og legg med eksempler på andre sider som kanskje har de samme funksjonene. Hva er budsjettet ditt? Tidsperspektiv?

Prøv å ikke argumentere mot de som prøver å hjelpe deg. Hvis alle reagerer så er det for en grunn og ikke fordi du tilfeldigvis havnet på en plass der alle drittsekkene var samlet av en mirakuløs grunn. :p
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det å skrive at du skal ha "flash" sier ingenting. Flash er en teknologi som muliggjør tøys som at elementer beveger seg, men så lenge du ikke skriver noe om hva du faktisk har tenkt å "flashe" - så er det jo umulig å forholde seg til.

Et annet morsomt punkt er "implementere facebook og twitter i stor grad". Det er noe alle ønsker, men ingen vet hva er.
 
Vel, sånn som det står nå, så er det i praksis akkurat et slags "carte blanche"-punkt det er, og grunnen til at flere av de mest erfarne her inne blir negative da, er at det veldig typisk er sånne ting som kan ende opp med å koste oss vanvittig mye penger - og for flere av oss - sånt som vi har brent oss på ved å være snille med det tidligere.

Hvis det ikke er sånn du mener det som det står, så foreslår jeg at du ber Tonny om å endre det til noe ala



Et annet punkt som er litt uklart er "flash". Hva mener du egentlig her? Flash kan være vanvittig avansert og en kjempejobb i seg selv, eller en bitteliten enkel animasjon.

Imidertid vil jeg på det sterkeste anbefale at du IKKE legger noe viktig funksjonalitet kun tilgjengelig som flash. En liten animasjon i headeren eller noe liknende, ok, men legger du viktig funksjonalitet kun tilgjengelig i flash skyter du virkelig deg selv i beinet. Og samtidig - sånt småtteri er flash totalt unødvendig til i dag, de eneste virkelig store bruksområdene for flash nå lenger er annonser (altså bannere) og spill.

Jeg forstår at "mye mer som jeg ikke kommer på" skremte mange her. Men som jeg har skrevet tidligere var meningen at "mye mer" skulle koste mer. Det var det ikke mange som forstod, selv etter forklaring.

Flash var tenkt som en veldig enkel "bilde-rullering" og ingen avanserte greier.
 
Et annet morsomt punkt er "implementere facebook og twitter i stor grad". Det er noe alle ønsker, men ingen vet hva er.

Det som menes er at den som lager sidene bør ha kunnskap om sosiale medier og kunne bruke det aktivt i utviklingen av nettstedet. Jeg ser nettsider som er veldig gode på det og sider som bare har en standard facebook- eller twitterlogo som link til siden. Jeg ønsker en som er flink med å implementere sosiale medier på siden.
 
Topp