Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger hjelp til import fra Tyskland.

Kan noen som har peiling på dette sende meg en melding? Har veldig lyst og prøve og få til noe med import derfra :-D

Hilsen
Thomas.
 
Jeg har lest gjennom dette tidligere og vet hva det innebærer. Trenger bare hjelp til det hele, da jeg er helt utenforstående selv om jeg leser meg opp til det.:eek:
 

seher

Medlem
Det du trenger å tenke på er

Bestallings måte
Dokumenter at du får dem med en gang og kan gi dem til fortoller dersom dem ikke blir lagt
ved pakke/ordre
Frakt
fortolling

Speditør dersom det er snakk om et større kjøp og en vanskelig vare og fortolle som bensin mat osv
Ellers bare bestille og la det frakt selskapet du bruker ta seg av det. Såfremt det er 4 kopier av invoice/faktura uten på pakken så går det som regel greit med de fleste som driver innen frakt.
 
om det er qoc du skal bestille fra trenger du kun å sende dem link til brreg om at du har et registrert firma. deretter bestiller du produktene du vil ha. alt annet vil normalt gå av seg selv.
 
Du kan lese deg opp på temaet her: Næringsetaten

Må bare si tusen takk, skulle hatt denne pdf-en litt tidligere.

Import av varer fra utlandet er blitt veldig mye enklere med årene. Spesielt med internett første stedet er å finne en leverandør. Du sier selv at du vil importere fra Tyskland, da regner jeg med at du også vet hva du vil importere og fra hvem? Ut i fra bildene din er produktene fra QOC som ligger i tyskland. Så regner med at du ønsker å bestille fra blant annet dem?

Ønsker du at noen har skal registrere seg der, bestille produktene, betale for deg og levere dem til deg? Da vil jeg anbefale deg heller å begynne og gjøre ting litt mer hands-on. PDFen hjelper deg langt på vei. Nå er det bare å ta kontakt med leverandørene.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Da må du nok finne et firma som driver med import og det vil nok bli vesentlig dyrere enn å lese seg opp og prøve selv vil jeg tro.

Flere her inne har jo testet det og sier at det ikke er spesielt vanskelig. Er det ikke bedre å prøve å gjøre det selv når du ikke har noe særlig med kapital? :)
 
Holder på og anbefale folk til og handle på Motegal - så får jeg litt kapital til og kjøpe inn noen kjoler :-D

Men, ja det høres virkelig rimeligst ut, absolutt. Men må jeg kontakte tollvesenet og posten? For dere som har peiling på dette :)
 
Hvem eller hva er qoc ?

de fleste bildene han har i nettbutikken er fra Queen of Catwalk Shop noe jeg regner med at han vet. og dem er det enkelt å handle fra, alt du trenger er å være registrert som bedrift og sende linker din fra brreg.

har en følelse av at ting er påbegynt i feil ende her. dumt å selge skinnet før bjørnen er skutt er noe jeg regner med at de fleste kjenner til. først ville jeg fått inn varene, og deretter begynt å markedsføre. det å få inn varene er ikke den største jobben, den største delen av jobben er å sende ut varene, få dem i retur, mva og regnskap.

mulig at du kjenner til superkul, de har ganske mange ansatte og et lokale på godt over 100 kvm. så om du ikke selv greier / vil importere er det kanskje ikke en god idee satse på en nettbutikk?
 
Topp