Kjapp og trygg hosting for Wordpress

trenger mer trafikk til nettbutikk

svarstad

Medlem
Hei..

Driver en nettbutikk hvor jeg har rundt 50-150 besøkende pr dag. Bruker google adwords, kelkoo og finn for det meste pluss noen småsider.

Har dere noen gode tips om hvordan jeg kan øke trafikken inn til nettbutikken?? hvor lønner det seg å annonsere? vet ikke hva som er normalt besøkende på en liten nettbutikk, men håper jeg kan øke dette til over 500 i mnd.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg vil absolutt anbefale deg å drive litt SEO i stedet for å pøse ut masse penger på annonser. Besøkende fra annonsene slutter å komme innom så fort annonsene er nede, men du får "gratis" besøk i lang tid fremover om du er godt synlig i søkemotorene. :)
 

timepoint

Medlem
Øke trafikken til hjemmesiden

Hei.

Spennende nettbutikk og bra logo.
Her er det jo bare å drive trafikk.

Du kan komme langt med Adwords, Finn, Scandinavian AdNetworks, Ada osv.
For denne butikken bør konvertere bra.

Allikvel tror jeg at bannere og merkevarekjennskap i denne bransjen er essensiell.
De fleste tenker kanskje Inkclub eller andre når det kommer blekk?

Så test CPM bannere med Adsense, eller evt. andre bannernettverk.
Konverteringen her blir nok ikke å skryte av, men du blir lagt merke til som et alternativ:

One in five consumers exposed to a business’s display ads perform related searches and one in three visit their website. Source: Online Publishers Association, “The Silent Click: Building Brands Online", June 2009
 

Vikingweb

Medlem
Min tanke er at du kan prøve å være synlig for de kunder som søker dine tjenester gjennom inbound marketing / inngående markedsføring.
Det du trenger å gjøre er at være aktiv på sosiale medier som Twitter og Pinterest.
Der du kan tagga dine produkter og linke til din nettbutikk.

På Twitter kan det være så enkelt som at skrive en tweet:
"Ønsker du billig kontors material til din bedrift? Vi har nå #tilbud på #toner #papir og #blekkpatroner!
Velkommen til http://www.blekkexpress.no/"
slik at folk som søker blekkpatroner, toner, papir osv. finner deg.

På Pinterest kan du legge bilder på alle de produkter du tilbyr og linke til den riktige adressen i din nettbutikk. Med linker øker du søkbarheten til din side på Google (tror det er riktig).

Når du har mange følger på facebook kan det være lurt at dra igang men kampanje.
Dette er tidkrevende til en begynnelse innen du fått opp et gjeng følger.
Vi er fortsatt i test- fasen og prøver å være synlig på de fleste sted. Hvorfor begrense seg?

Lykke til!
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Pinterest? Vet ikke HELT om jeg ville anbefale å bruke mye ressurser på det. I juli var det litt over 12000 norske brukere der, noe som ikke akkurat er noe å rope hurra for (Norske brukere i sosiale medier - Halogen). Da ville jeg heller ha titta nærmere på twitter - selv om det er færre brukere enn facebook mistenker jeg at målgruppen der kan være mer aktuell (mye folk som driver egne bedrifter osv).

Det optimale - hvis du klarer det - er jo alltid både/og, akkurat som flermediale reklamekampanjer der man kjører samme kampanjen med annonser tilpasset print, tv, osv: SEO for langsiktig effekt, og adwords for kortsiktig. Bruk twitter til litt mer bedriftsrettede kampanjer, og facebook for forbrukere (familier som vil skrive ut bilder av ungene?)
 
Topp