Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger noen til å hjelpe meg med Facebook instant articles

Jens1986

Medlem
Fin guide. Pluginet har jeg allerede installert, og har en feed klar. Men jeg trenger hjelp til design, annonser, om man kan ha forskjellige feeds basert på kategorier i wp osv. som blir publisert på ulike sider på FB.. :)
 
Sist redigert:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

Even

New Member
OK, så med FB Instant Articles kan jeg sende mine artikler til min FB page, og FB sender artiklene til folk alt etter hvor relevant FB tror dette er for de.

Ikke helt. Ved å ha satt opp Instant Articles vil artikkelen komme opp som en instant article i facebook når noen deler den. Akkurat som du skulle delt lenken idag, bare vil laste i instant articles isteden for brukere av mobil.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Ikke helt. Ved å ha satt opp Instant Articles vil artikkelen komme opp som en instant article i facebook når noen deler den. Akkurat som du skulle delt lenken idag, bare vil laste i instant articles isteden for brukere av mobil.

Tja. FB kan vise til hvem de vil når de vil - med kun noen begrensninger. Før i tiden var det vel også slik at alle som likte min page så hva jeg postet, men det er slett ikke tilfelle lenger - delvis (!) fordi det er for mye som skjer på folk sine newsfeeds. Men hey - vi kan jo betale en slant for å sikre oss at det blir sett..
Min newsfeed er nå sortert etter "top stories" - og det er FB som bestemmer relevansen (basert på parametere som også inkluderer post boost?). Sorteringen etter "most recent" er nokså skjult og ikke noe FB husker (ikke funnet valget på mobilversjonen).
Jeg er redd at den slanten blir dyrere over tid.

Med IA tar vi et nytt steg der jeg blir mer og mer avhengig av FB-plattformen: nå går fort hele artikkelen til de (mens jeg helst har folk bort fra FB over til min nettside). Jeg er ikke sikker om jeg har lyst å være avhengig av det FB finner på det skal koste; jeg er heller ikke sikker på hvor vi vil være om 5 år, eller hvor dette ender..
Eller er jeg alt for forsiktig og bør jeg stole mer på FB?
 

Jens1986

Medlem
Med IA tar vi et nytt steg der jeg blir mer og mer avhengig av FB-plattformen: nå går fort hele artikkelen til de (mens jeg helst har folk bort fra FB over til min nettside). Jeg er ikke sikker om jeg har lyst å være avhengig av det FB finner på det skal koste; jeg er heller ikke sikker på hvor vi vil være om 5 år, eller hvor dette ender..
Eller er jeg alt for forsiktig og bør jeg stole mer på FB?

Hvis du har lyst til å få brukere ut av FB og til din side, så kjemper du nok forgjeves :) FB vil selvfølgelig ha brukerne inne i FB så lenge som mulig. Prøv heller å tenke på hvordan du kan utnytte det best mulig enn å erge deg over hvordan det kommer til å bli :p
 
Topp