Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger tilbakemelding på logo

mikaelt

Medlem
Trenger konstruktiv tilbakemelding på hva dere synes om logoen vi bruker i dag.

Vi skal begynne med trykking av diverse reklame artikler, bannere osv.. Men først så ønsker vi å bestemme oss for om det er virkelig denne logoen vi skal gå for, eller om vi heller skal bruke litt ressurser på å lage en ny logo. Vi har blitt litt snøblinde når det gjelder logoen, derfor håper vi at dere kan gi deres mening.

Denne ble laget av en nyutdannet grafisk designer som vi ikke måtte betale særlig mye for. (om det skulle ha noe betydning for vurderingen deres)

Logoen finner dere øverst i nettbutikken vår.
 

Frodem

Medlem
Hei

Jeg har IKKE noen erfaring eller lignende for å vurdere logo etc, men er det logo som det står mobi *tegn* service?

Synes ikke att det var noen spesiell logo? En logo skal vel være for att folk skal huske igjen firmaet etc? MEN jeg har som sagt INGEN erfaring med slikt, men syntes nok att den logo'n kanskje var litt "feil"?

Frode
 

peterandrej

pensjonert moderator
Den er jo veldig enkel og klar. Som absolutt er en fordel. Skyggen inne i den antar jeg dere har lagt til selv, for det var skikkelig stygt. Men er dere sikre på at dere vil ha "mobilen" i logoen opp-ned?
 

i-net

Medlem
Pluss for kreativiteten, men sorry personlig syns jeg den er direkte ufin for å si det pent. Liker bare ikke den store klossen i midten (mobilen). Virker som du bare har virkelig bestemt deg for at mobilen SKAL med i logo`en, men det egner seg veldig dårlig til det, om hensikten er at det skal se bra ut.
 

i-net

Medlem
Vil også nevne at jeg dessverre ikke syns domenevalget var særlig heldig. Det blir bare litt feil med "mobiservice" , det første jeg tenkte når jeg gikk inn på sia var jo: skal det ikke være "mobilservice"? Og den feilen skal jeg vedde på at mange andre også kommer til å gjøre.. så du burde nok ha flyttet alt over på et annet domene. Det var mine tips i hvert fall.
 

mikaelt

Medlem
Vil også nevne at jeg dessverre ikke syns domenevalget var særlig heldig. Det blir bare litt feil med "mobiservice" , det første jeg tenkte når jeg gikk inn på sia var jo: skal det ikke være "mobilservice"? Og den feilen skal jeg vedde på at mange andre også kommer til å gjøre.. så du burde nok ha flyttet alt over på et annet domene. Det var mine tips i hvert fall.

Er ikke så lett å finne domene navn i denne sjangeren dessverre, så det blir nok ikke et domenebytte med det første. Mobiservice er også navnet på firmaet, og vi har ikke planer om å endre dette. Mobi er også et navn man finner igjen flere steder i denne bransjen.
 

mikaelt

Medlem
Takker forresten for alle tilbakemeldinger..
Det var som jeg fryktet.. Logoen er ikke bra nok.

Noen som kan anbefale personer eller firma som kan lage en ny logo til oss? Evt noen her på forumet?

Regner med de fleste som har vært innom siden ser hva vi driver med, men for de som er i tvil, så driver vi med salg av mobiltelefoner, reservedeler og tilbehør.
 

Nutz

Med lem
På en merkelig måte i mitt rare utflippa hode klarte mobiltelefonen som var oppned å lage en "mental L" på grunn av antennen. Så det ble MobiLService likevel.

Vet ikke om logo er så elendig som man skal ha det til. -Men er lov å smake på noen andre alternativer før man bestemmer seg..
 

mikaelt

Medlem
Mobilservice eies av Tess, så det tror jeg ikke det blir så enkelt å få tak i. Synes heller ikke Mobilservice lyder så veldig bra.
Jeg har sittet i dagevis å søkt på domener, uten å finne bedre forslag.
Mobiservice synes jeg personlig fungerer bra. Om det er noen som har bedre forslag til navn, så kom gjerne med dem :)
 

enotodden

Medlem
Hei!
Jeg har jobbet litt med logoer tidligere, og må si det at utgangspunktet og tanken er jo bra.
Jeg fikk litt "mental l" jeg også, noe som fort kan være et drawback dersom du vil at folk skal huske bedriften.

Mine tips:
- Kjør enkelt og stilrent slik som nå.
- Unngå misforståelser.
- Ikke bruk kun utsnittet til en mobiltelefon i logoen ettersom dette garantert kan forveksles med andre bedrifter og dermed føre til at din bedrift blir "en av mange" i brukerens hode.
- Tenk stort/smått. Logoen din burde passe både på et frimerke og en bildør.
 
Topp