Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Twingy-artikler uten kommentarfelt gir flere besøk

peterandrej

pensjonert moderator
La inn en liten greie om Greven idag via Twingy, og har så langt fått litt over 5000 nye besøk fra dette. Artikkelen er ikke noe revolusjonerende i seg selv eller har noen spesielt fengende tittel - men jeg ser at artikkelen det linkes til ikke har kommentarfelt.

Så, da legger folket heller igjen kommentarene på min blogg ser det ut som - så langt har posten fått noen og femti kommentarer.

Flere som har sett et slikt mønster? Altså at artikler uten kommentarfelt gir høyere avkastning i form av besøk? Det virker jo umiddelbart logisk at manglende kommentarfelt på DB skulle tilsi at leserne leter etter noe å klikke på - og da ligger jo blogglinken der og frister..
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jo, 1000-1500 er vanlig på gode dager, men nå er det oppe i 5200. Får prøve med noen andre uten kommentarfelt og sjekke og se om det er sammenhenger.

Det kan jo være så enkelt som at svært mange leste artikkelen om greven idag også. Man skal ikke se bort fra det altså.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det høres jo ganske logist ut. Dem vil jo ha et sted å kommentere saken på og da går det selvfølgelig til nærmeste plassen. Det funker vel ekstra bra på artikler som provoserer leserne til å si sine meninger!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ikke jeg ihvertfall. Og.. jeg bor faktisk i Tromsø.. tenk om jeg treffer denne gærningen på gaten! Jeg blir nødt til å gro langt hår, kjøpe meg lang svart frakk og male meg i trynet med hvit beis bare i tilfelle - slik at han tror jeg er en del av fansen hans.

Og posten har så langt noen og 60 kommentarer - som er VELDIG mye mer enn AG vanligvis får. Slike blogger får sjelden mange kommentarer. Bloggblogger som skriver om blogging får mange kommentarer. Tulleblogger får få kommentarer. Bloggdesigns dot no får eksempelvis som oftest over 10 kommentarer pr artikkel - og den har vel drøyt 10% av AGs trafikk. AG får sjelden flere enn 4 kommentarer.

Are Kalvø - Norges beste skribent - han har blogg - og bloggen hans? Stort sett 1 til 2 kommentarer.. Antallet kommentarer er dermed ikke sammenhengende med kvalitet.
 

Msites Ltd

Livsnyter
OT: "Greven" skal bosette seg i Telemark - så er vel ikke den største fare for å treffe han i Tromsø når han er løslatt ;)

Ellers opplever jeg også at Dagbladet "rydder" opp i Twingly saker på artiklene - jeg har flere artikler jeg har linket til som er fjernet...
 

peterandrej

pensjonert moderator
Mine "seriøse" artikler blir sjelden fjernet. Jeg skjønner ikke hvorfor for det er jo bare vissvass og fjas jeg pinger med. Og jeg har lest om en rekke veldig mye bedre og mer seriøse blogger som har fått fjernet sine poster. Hvis det var noe som burde vært fjernet var det vel AG, ikke sant? Det er jo minimalt hva man bringer av nytte..

Det verste er at AG har "høy" rank i Twingy - ser det ut som - som betyr at AG kommer først på listen med bloggpostene. Forstå det den som kan.

Jeg har kjørt en liten "kampanje" i det siste for å se om jeg klarer å få besøket over 50,000. Så langt i juli har jeg nesten 20,000. Så det funker. Utvilsomt. Men har pinget som en gal også da. Dårlig kvalitet - men det driter jeg i. AG er "dårligst på nyheter". Da er det jo greit om man bare skriver søppel.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Nei, atomet det er ikke tiden for ping som er avgjørende. Det er en slags twingy-rank som teller, derfor kommer AG ofte før mange andre på listen. Selv om sakene ble pinget på ulike tidspunkt. Nyeste først? Nei.

Og det var ikke 5000 unike. Det var 5000 sidevisnger. Nå er det oppe i 6500. Unike ligger rundt 4000. Og så har man selvsagt skyhøy bounce-rate, men det var ventet. Twingy gir nemlig skyhøy bounce-rate som oftest.

Og ja, dette er kortsiktig "gaming" for å se om det gir litt avkastning. Og, det gjorde det. Noen salg på TD og greit på de øvrige annonsene. Får se hvor lenge jeg orker denne gamingen. Men, blir det som idag og igår kan det jo bli litt til.
 

Miriel

Medlem
Jeg opplevde det samme med denne blogg posten - riktignok ikke med de besøks dimensjonene som du hadde - men alikevel ganske mange besøkende - og kommentarer. Til og med den omtalte alenemoren la inn en kommentar på dette innlegget :)
 
Topp