Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ubetalt av kunde

metallian

Medlem
Jeg har en utbetaling på 600kr fra et annet program som ligger som "ubetalt av kunde" med frist 16.nov- kan jeg miste disse rett og slett? programmet har ikke forhåndsbetaling og er fortsatt aktivt.
 

Kassimaja

Geocacher
De kommer nok, men noen kunder er utrolig treige til å betale...
 

Dre_C

Medlem
Jeg har aldri opplevd at jeg ikke har fått utbetalt det jeg har opptjent hos Tradedoubler. Det hender at de kommer litt senere enn det jeg tror, men jeg har alltid fått pengene mine.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg har en utbetaling på 600kr fra et annet program som ligger som "ubetalt av kunde" med frist 16.nov- kan jeg miste disse rett og slett? programmet har ikke forhåndsbetaling og er fortsatt aktivt.

Det er slik at TD ikke betaler ut til affiliate før annonsøren har betalt TD.
All den tid det da ikke kreves forhåndsbetaling er det du som affiliate som sitter med det fulle og hele ansvaret inntil pengene du har tjent faktisk er inne på konto.
I teorien kan en annonsør gå konkurs, eller rett og slett bare la vare å betale TD.
Taperen vil da bli deg som affiliate.

Her er noen tråder du kan ta en titt på:

https://www.webforumet.no/forum/tradedoubler/3862-magic-circle-tryller-bort-provisjonen.html
https://www.webforumet.no/forum/tradedoubler/7042-magiccircle-nedbetalingsplan.html

Husker også at en annen annonsør hos TD gikk konkurs for en tid siden, hvor affiliates tapte flere hundre tusen (om ikke millioner?), men finner ikke igjen den tråden akkurat nå.

Såhvidt meg bekjent er det kun guava som nettverk som selv garanterer for den summen du faktisk har tjent opp (mulig de kun aksepterer forhåndsbetaling fra annonsør?).
 

picxx

Well-Known Member
Hvis du tror dette så må du nok lese betingelsene deres en gang til...

Det trenger jeg ikke.
Guava har selv skrevet dette på webforumet.

Jeg vet ikke hvor mange av dere som er klar over dette;
men Guava Media har en politikk som garanterer deg penger som webmaster uansett om vi får betalt fra annonsøren eller ikke. Det er vår feil at det ikke er sjekket skikkelig opp omkring annonsøren i første omgang og det skal selvfølgelig ikke gå utover våre partnere.
https://www.webforumet.no/forum/36809-post11.html

p.s. Nå fant jeg forresten igjen tråden om programmet som gikk belly up i TD.
Det var nuform/nushape

https://www.webforumet.no/forum/affiliate-programmer/4203-nushape-nuform.html
 

kongen

kongemedlem
Dette er 1 og 1/2 år siden ble skrevet picxx. Etter de gikk over til ny plattform i høst så måtte du godkjenne nye betingelser. Les dem en gang til for å være sikker.
 

picxx

Well-Known Member
Dette er 1 og 1/2 år siden ble skrevet picxx. Etter de gikk over til ny plattform i høst så måtte du godkjenne nye betingelser. Les dem en gang til for å være sikker.

Står ikke noe spesifikt om dette i "Affiliates Terms & Conditions, så da gjelder nok det som ble skrevet for 1 1/2 år siden :)

Det som derimot jeg syntes var kjekt i kontrakten var at affiliaten kan bli ilagt en bot på € 10000 ++ hvis han/hun:
- Forandrer på noe av det grafiske bannermateriale
- Forandrer eller lager egne tekstlinker
- Spammer med kampanjer fra guava

.... litt OT dette, men avtalen er egentlig ganske så "amerikansk" i sine beskrivelser, så regner nesten med at dette er standaravtalen fra google (dtfserver eller hva det kalles), hvor makroene har satt inn "guava" der det trengs.
 

Joakim@TD

Medlem
Send meg ticket-id via PM, så skal jeg se på det.

Til informasjon, så følger vi normale retningslinjer ved ubetalte fakturaer via purring og andre instanser om det skulle være nødvendig.
 

kongen

kongemedlem
Står ikke noe spesifikt om dette i "Affiliates Terms & Conditions, så da gjelder nok det som ble skrevet for 1 1/2 år siden :)

Hvordan tolker du dette picxx?

"The commission payment that is generated to the (Affiliate, Publisher, Partner) varies per registered subscriber to the programs offered and/or per clicks. This commission payment is made approximately 30 days after the end of the month and after receiving payment from the Advertiser. Delinquent Advertiser payments received by GUAVA AFFILIATE will not be credited to the (Affiliate, Publisher, Partner)."
 
Topp