Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ubetalt faktura - ubetalte domener

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Saken er slik at jeg i hine haarde dage opprettet en nettside og sikret to domener til en kunde. Den gangen brukte jeg Webhusets partnerkonto, noe som vil tilsi at domener står registrert på korrekt eier, men det er jeg som mottar faktura fra Webhuset og dernest viderefakturerer til kunden.

Når har ikke kunden betalt fakturaer fra meg på et par år, og det er allerede et års tid siden at jeg fjernet websidene og "degraderte" abonnementet til domeneparkering. Jeg har selvsagt sendt purring på beløp, men driter i å starte inkassosak. Der tipper jeg vinninga går opp i spinninga in the end.

Spørsmålet er nå: Hvordan skal jeg gå frem videre?

a) Forsøke å si opp domenene (får ikke overført dem bort fra min konto direkte til kunden, Webhuset får heller ikke kontakt med vedkommende og er vel fornøyd med at jeg betaler...)

b) Legge ut fandenivoldsk innhold evtl. viderekobler domenene til arngren.net eller lignende pr0n-sider?

c) ????

Noen som har gode ideer til c) ?
 

Santo

Active Member
Jeg hadde en omtrent akkurat likedan sak selv hos Webhuset.

Jeg sa fra meg forhandleransvaret for domenene/kunden ved å gi beskjed til Webhuset om at de kunne ta over kunden som en direktekunde av de.

Det var ikke noe problem. De fjernet kunden fra min partnerkonto og tok selv over ansvaret.

Jeg vet ikke om de lyktes bedre med å få inn penger, men får ikke de penger så sier de jo etterhvert bare fra seg registraransvaret for domenet og da vil jo domenet/domenene "avgå med døden" etter en stund.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Prøver meg igjen med kontakt med Webhuset. Sa fra meg en rekke domener og overlot kunder/domener i et direkteforhold med Webhuset for en tid siden, men denne kunden svarte aldri...
 

Santo

Active Member
Jeg ville ihvertfall som sagt bare overført kundeforholdet direkte til Webhuset, da blir denne kunden deres problem, og de har mulighet til å "bruke makt" dersom det ikke betales. Dvs. si ifra seg registraransvaret for domenet/domenene, som da etterhvert vil slettes og frigis.

Selve kunden ville jeg bare sendt en epost til og gitt en enkel orientering om saken. Da har du ihvertfall gitt beskjed, og om du får noe svar tilbake eller ikke er vel egentlig ikke så farlig.
 
Topp