Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ubuntu vs Debian

kongen

kongemedlem
Hva er fordelen ved å bruke Ubunto istedet for Debian, og hva er fordelen ved å bruke Debian istedet for Ubuntu?
 

adeneo

Medlem
Det er jo omtrent det samme greiene, Ubuntu er basert på Debian, og de bruker begge APT osv.

Ubuntu ble opprinnelig laget som en Linux versjon som skulle være enklere å installere og bruke enn Debian, og er vel således litt mindre teknisk enn Debian.

Selv ville jeg gått for Ubuntu, men jeg vil nesten påstå at det er viktigere hvilken distro du velger, enn om det er Ubuntu eller Debian ?
 

kongen

kongemedlem
På denne så blir det LEMP eller LAMP tror jeg. Hva er fordelen ved å bruke Apache istedet for Nginx, og hva er fordelen ved å bruke Nginx istedet for Apache?
 

adeneo

Medlem
NGINX er kjent for å være enormt raskt til å levere statiske ressurser og til proxying, ellers er det vel ikke de helt store forskjellene.
 

thomasstr

Medlem
Det jeg har fått veldig gode resultater av er å bruke Apache til å servere dynamisk innhold (PHP etc.) og Nginx til statisk innhold (HTML/CSS/JS/JPG/PNG osv.) sammen med to sett forskjellige disker (RAID 1 m/ 2 disker SAS10k for HOME og RAID 1 m/ 2 disker SSD for MySQL).
 
Topp