Kjapp og trygg hosting for Wordpress

ulovlig å bruke frames med innhold fra andres nettsider?

Knut

Medlem
Kommer helt an på hva du har tillatelse til å gjøre. Har du fått ja fra de som har den siden så tut å kjør.
 

Ståle

Medlem
Hva slags innhold er dette? Så lenge siden du tar innholdet fra ikke tillater det så er det nok ulovlig. :)
 

picxx

Well-Known Member
Kan egentlig ikke se noe som helst negatvit med å legge en side, eller deler av en side i frames all den tid du ikke selv f.eks. tar opp innholdet i en database e.l.
Frames blir jo ikke indeksert (ikke noe duplikat), du kan ikke forandre innholdet kun ved bruk av frames og det blir jo siden du cloaker(frame'er) som både vil få hits og evt. klikk til evt. annonser som vises inne i frames'en.

I mine øyne kan man vel sidestille det å kjøre en side i en frames med å ta bilde av naboens bil for deretter vise bildet til en kompis og spørre hva han synes om den. Du har jo da ikke gjort noe galt?

Om du derimot skal includ'e noe på siden din (som også opnår for muligheter til å endre innholdet før det printes) er det en helt annen sak.

Men, for å være på den sikre side gjør det sikkert ikke noe om du spør om du kan inkludere siden i en frames på siden din...men jeg hadde ikke giddet akkurat dèt.
 

Keanu

Geek
Det er jo mange som bruker denne metoden for å lenke til andre sider, altså at man har selve siden inne i en ramme, med mulighet for å gå tilbake og rangere siden øverst. Så lenge man ikke legger inn egne annonser, og ikke fikser på siden, ser jeg ikke noen problemer med det. (dette er selvsagt ikke noe juridisk begrunnelse)
Eksempel fra gjerrigknark.com:
Gjerrigknark.com: Live for speed
 

Ståle

Medlem

Det blir vel litt annerledes, da gjerrigknark linker til alle sidene. Altså, gjerrigknark er som en katalog over sider som tilbyr ulike tjenester. Altså, de driver trafikk til andre sider. Var det slik måte du tenkte å benytte frames på johannesodeg? Isåfall ser jeg ingen problemer med det i det hele tatt. :)
 
Sist redigert:

Gomlers

Member
Internettbrukere er jo ikke alltid veldig rå på forståelse da, så det kan jo hende det nettstedet du phisher opp føler at du bygger kredibilitet ved å vise deres innhold. Sikkert mange som ikke skjønner at det er en frames med en ekstern side i.

Jeg ville iallefall ha undersøkt med nettstedet det gjelder..
 
Topp