Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Unik e-postliste selges!

lazaa

Medlem
Reffererer til tidligere tråd: https://www.webforumet.no/forum/kj-p-salg-og-byttehandel/9711-unik-e-postliste-vurderes-solgt.html

Kun generelle adresser som post@, mail@, kontakt@ og lignende.

Denne skiller seg ut fra vanlige lister som er hentet ut fra brønnøysund, fastinfo osv. E-postadressene du finner i denne listen er adresser som er hentet ut fra kontaktsidene til de enkelte firmaenes hjemmesider. Dette har jeg fått til ved å bruke en kombinasjon av søkemotorer og scripts for å trekke ut adressene.

Derfor mener jeg at dette er en liste med mottakere som ikke har blitt sendt så alt for mye reklame til tidligere.

Det har havnet noen svenske og danske firmaadresser i listen, men over 90% av e-postene er til norske bedrifter.

De som skum-leste: Dette er e-postadresser hentet ut fra kontaktsidene til firmaenes hjemmesider. - Altså som ikke nødvendigvis de har oppgitt som kontaktadresse til brønnøysund eller andre registere.

41 900 e-postadresser er registrert. Den kan kjøpes her til 995 kr:

Klikk her for å kjøpe listen
Det kan dukke opp noe reklame da det står på gratis hosting, men dette får bare krysses bort.

NB! Klikk på "Return to merchant" når du har betalt for umiddelbar nedlasting.
 
Sist redigert av en moderator:

picxx

Well-Known Member
Har du testet denne lista selv?
 

lazaa

Medlem
Delvis. Har sendt nesten 10 000 av e-postene og fikk 8 henvendelser som virket seriøse, i løpet av 14 dager.

Dette ved markedsføring av mitt firma som du kan se i signaturen.

Så på en del av nettsidene til e-postadressene og det var mildt sagt en del elendige 90-talls webdesign som trengte fornying.
 

Christian

Medlem
haha, er ikke den linja her litt i overkant hvis du har sendt ut 10.000 mail og fått 8 mulige salg?



Da selger du dårlig til vanlig!! :D

Vel, trenger det bety at listen er "dårlig"? Nå aner jeg ikke hva OP driver med (og nettsiden hans er også nede), men regner med det er utvikling av nettsider.

Om 8 leads basert på 10.000 utsendelser er bra eller dårlig, vet jeg lite om. Men det er unektelig mange faktorer som påvirker responsen. Budskapet i e-posten, det visuelle i e-posten, hvor stort marked det er for nettopp ditt produkt etc.

Med den konverteringsraten som blir forevist av OP betyr det at denne listen vil skaffe deg 33 potensielle kunder, som er interesserte nok til å høre om produktet ditt til at du kan ringe de og kjøre en presentasjon for de.

Å betale 499,- for denne muligheten er, spør du meg, billig, omtrent uavhengig av bransje. Det er også langt billigere enn leads fra for eksempel tjenestetorget.no, hvor du samtidig konkurrerer med flere tilbydere. Og ikke minst du kan gjenbruke listen.

Det kan godt være at listen er dårlig, men jeg synes det blir for tynt ut å konkludere med dette på bakgrunn av hva OP har skrevet.
 

picxx

Well-Known Member
En annen ting er jo at dette er leads som har oppsøkt deg, nesten uoppfordret, uten noe incentive eller oppfølging fra din side, så her er jeg nok enig med Christian.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Om dette er bra i forhold til prisen og om lista er "bra eller dårlig" er en helt annen ting - jeg sier bare at hvis man ikke selger mer enn 8 pr 10000 henvendelser til vanlig, så vil jeg si at man ikke selger så fordømt bra til vanlig, og hvis man faktisk har mer enn 8 salg pr 10000 henvendelser til vanlig, så er det litt snodig å si at det er "dokumentert økt salg"... ;)

Men det er klart - sender man ut 40000 mail så ville jeg da virkelig håpe at man får noen salg, ellers hadde det vært litt pinlig...

Derimot er jeg ganske skeptisk til å sende ut spam på denne måten for noe som helst jeg driver med på et seriøst nivå, selv om det er lov.
 

hohohoo

Medlem
8 av 10 000 er ganske dårlig, 1 til 3 prosent er vel innenfor hva som vanligvis aksepteres som godkjent. Men som det blir sagt her, det trenger ikke ha noe med lista å gjøre.

Antall responser er jo et måleparameter, vel så viktig er kosten på en ny kunde. Litt i overkant av 60 kroner for en ny kunde virker ganske rimelig.
 
Topp