Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Url med 2-tall på slutten!?

Marius_J

Social Engineer
Det jeg og tenkte, når vi sitter å bruker tid på å lage gode URL for produktene. Mystore skrev at det ikke hadde noe å si for Google osv når jeg spurte dem etter de hadde kopiert alle produktene.

Som alt nevt, dette har noe å si. At Mystore ikke vet det er litt sjokkerende syns jeg. :(
 

pleb

Medlem
Godt det ble fikset!

Da gjenstår bare å få ordnet orddelingsfeilene på nettsiden slik som "Kjøretøy belysning" og "Industri belysning". Ellers lykke til med salgene videre. :)
 

T SL

Active Member
Dersom du endrer URL må du sette opp en 301 redirect, men å ha den eksakt sammen URL-en er fortsatt bedre,
 

Kim Steinhaug

New Member
Om alle lenkene bare slutter på "-2" kan man jo teoretisk sette opp et rewrite direktiv med mod_rewrite på alle lenker som ikke slutter på "-2" til å 301 peke på slutt med "-2" så fungerer dem gamle å nye om hverandre mens google reindekserer alt å retter feilene i indeksen sin. Men - på det rene - har man tilgang på databasen skulle det være en kjapp sak å rette problemet å det ser jo ganske teit ut om alle lenkene slutter på -2 så ganske innlysende at dette ble rettet. Er uansett en smal sak når man sitter på databasen.

1. Hent ut alle produkter / URL-scheme som slutter på -2
2. Korriger å lagre om ikke allerede finnes fra før med ønsket URL

Det viktigste er at man har dem mest optimale lenkene - i dette tilfellet uten -2 på slutten så helt riktig å få dem endret. Flott design på butikken forresten.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp