Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Utenlandsk nettbutikk med samme navn

Godtfolk!

Er for tiden i planleggingsfasen til en ny nettbutikk. Navnevalg er en naturlig del av denne prosessen, og jeg mener selv jeg har funnet et navn som passer perfekt (i forhold til merkevaret). Sjekket opp om navnet ble benyttet andre steder, og "selvsagt" hadde en nettbutikk (innenfor samme nisje) i Tsjekkia dette navnet. Noen som vet om det bli et legalt problem om jeg oppretter en nettbutikk her til lands med samme navn?

Ha en flott tirsdagskveld!
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Kjempe!

Av ren nysgjerrighet: Eksisterer det et internasjonalt regelverk på dette område? (Hvis ikke så går det an å tenke seg scenarioer der et internasjonalt varemerket, som ikke er etablert i et land, blir "snappet" av en hvilken som helst)

Det er ikke noe ukjent fenomen i det hele tatt... Det er en grunn til at det er big business for endel advokatfirmaer å sikre varemerker på vegne av f.ex. apple i alle mulige rare land lenge før de blir offentliggjort.

Gjør apple det selv, så blir det raskt lagt merke til, og da vil helt garantert andre firmaer i andre land prøve å snappe opp de aktuelle varemerkene før apple selv får gjort det.
 
Topp