Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Utenlandske "kudoser" og effekt

xcp

Medlem
Lurer litt på om utenlandske sider slik som digg, blinklist, reddit og stumbleupon kan ha positiv effekt for Norske nettsider, med Norskt innhold?

Noen som vet om det er positivt eller negativt for nettsiden?
 

skogtrollet

Medlem
Det er mange norske som bruker utenlandske sider. Hva med å oversette en norsk artikkel og legge den ut, for deretter å satse på at den blir digget ihjel?
Men da bør det være en jævlig bra artikkel. Om det er norske folk som besøker via digg, vil se se på resten av siden at den er norsk. Og kanskje du får noen nye besøkende framover? :)
 
Jeg tror at det skal veldig godt gjøres at slike funksjoner har NEGATIV effekt for nettsiden. En ekstra måte brukerne kan dele innhold på er i hovedsak positiv. Men for norskspråklig innhold tror jeg nok at du på ingen måte kan forvente deg ekstremverdier.

Har en nettside med mellom 10 og 20 oppdateringer daglig, de aller fleste på norsk, og alle med linker som lar brukerne dele disse oppdateringene på henholdsvis Facebook, Digg og Delicious. Hva viser statistikken for siste måned? Skalvise... 2247 henvisninger fra Facebook (nei, jeg har ikke en eneste annonse der), ÉN henvisning fra Delicious ... og Digg er ikke å finne på lista. Ser at Stumbleupon scorer høyt (14 henvisninger) selv om jeg ikke har lagt inn link dit, så den kan det kanskje være en idé å linke til å framtida, men selv den blekner i forhold til trafikken jeg får fra andre kilder.

Gi leserne dine en mulighet til å dele på Digg, det skader ikke. Men sjansen er stor for at de ikke kommer til å gjøre det. Digg er et veldig typisk fenomen som er langt større over dammen enn det er i Norge.
 
Topp