Utetemperaturen, hvordan påvirker den besøk på dine nettsider?

En tråd i 'Webanalyse og -optimalisering' startet av Tonny Kluften, 28 Mai 2012.

1. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

18-27 mai 2011 - gjennomsnittstemperatur på 11 grader
    18-27 mai 2012 - gjennomsnittstemperatur på 18 grader

Hvordan har det påvirket besøk på nettsidene dine? På noen av mine har trafikken gått ned med 30-40% mens på andre ser jeg ikke så stor forskjell.

Nå blir det spennende å se hva som skjer når det ikke er så varmt lenger.

2. Msites Ltd

Msites Ltd Livsnyter

Nå snakker du om gradene der du bor antar jeg. Norge er et langstrakt land med meget variert vær, så det er vel ikke så lett å pinpointe dette hvis man ikke også har geografisk plassering med i statistikken.
    Eksempelvis snør det i Tromsø i dag, noe det forøvrig gjorde for et par uker siden og....mens det har vært en ganske ok dag på østlandet. ;-)

Samtidig som man sammenligner disse tallene bør man kanskje se på hvor stor andel man har på mobile plattformer kontra sist periode. Man vet jo at den generelle bruken av mobile plattformer er gått opp.

3. Tonny Kluften

Ja, du har rett. Snakker om Oslo fordi det naturlig nok er flest besøk fra osloområdet og enklest å måle. 7 graders forskjell der gjør nok samme forskjell som 7 graders forskjell i Tromsø (så lenge gradeomfanget i praksis gjør livsstilen til folk forskjellig).

4. Tony J

Tony J Alle skal få

Jeg er nyskjerrig på hvordan du gjorde det på 17 mai :)

5. zapotek

zapotek Medlem

Merker at sommermodusen siger på ja. Oppgang på reiseliv, nedtur på resten.

6. Britta

Britta stoffdronning

Sommer på Sørlandet. ;-)
    Ellers shopper damene på ferie heller i stoffbutikkene enn på nettet og jeg vet at det blir nesten ikke salg i juni/juli. :-/ Dessverre. Men har ikke funnet noen mulighet å påvirke det...

7. zapotek

zapotek Medlem

Det er vel ingen annen mulighet enn at vi streiker da. Norske webmastere krever 4% økning i nettbruk!!! :D:D:D Hvem er med meg?

Våre øvrige krav:

20% nedgang i bruk av håndholdte enheter.
    Lovforslag mot bruk av ad-block.

Sist redigert: 28 Mai 2012
  8. Pong

Pong Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

Jeg merker at bestillingene fra privatpersoner blir utsatt hvis det er fint vær i helgen. Men de kommer da en eller to dager etterpå.

9. Tonny Kluften

Jeg ser stor oppgang i dag på sider med matoppskrifter. Tydelig at folk ikke bruker tid på kjøkkenet når det er som varmest.

10. peterandrej pensjonert moderator

Du burde kanskje se på hvilke oppskrifter det faktisk søkes på. Kan tenke meg at alt med "grill" søkes mye mer etter på sommeren, sammenlignet med f.eks rundt jul. På samme måte vil neppe oppskriftene for sylte være så innmari populære i juli.

Jeg er overbevist om at de fleste sider vil ha elementer som kan gjøre dem helårs-aktuelle, men det krever naturligvis at man tenker bevisst på det :)

11. Tonny Kluften

Vedlagte filer:

• mat.jpg
      mat.jpg
      Filstørrelse:
      9,5 KB
      Visninger:
      35
  12. JoachimO

JoachimO Medlem

Merker absolutt at det har vært knallvær sist uke. På Mobilfakta.no falt traffikken jevnt hele uka og endte på Søndag 27. med 50% mindre besøk enn Mandag 21. Så tok det seg opp til normalen igjen i går.

13. Erlend Medlem

Er det dårlig vær i Norge i dag eller? Søkemotortrafikk har gått opp en god del siden i går :p

14. sKrud

sKrud Meget sliten student

Nei ikke spesielt, men ferien er over..

15. Erlend Medlem

Ferie ja, noe det også :p

Del denne siden