Utgående lenker begrensning

En tråd i 'Google' startet av Kenneth Dreyer, 10 Sep 2007.

1. Kenneth Dreyer

Kenneth Dreyer Well-Known Member

Noen som vet om det er noen "anbefalte" begrensninger til utgående lenker fra et nettsted, for å være på godsiden med Google?

2. webmoney

webmoney Søkemotoroptimist

Har sett 100 lenker pr nettside vært nevnt av Google.

3. Kenneth Dreyer

Sidewide eller på en nettside?

4. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

Det gjelder pr side. Det google sier er at det er ikke sikkert at de registrerer og følger flere enn 100 utlenker. Det er bare noe de sier, de registrerer alt som er på en side uansett. Om de bryr seg om det er en annen sak.

5. webmoney

webmoney Søkemotoroptimist

Det er riktig. Google opererer selv med nettsider med opptil 400 lenker. Men det kan jo være like greit å begrense hver nettside til 100 lenker. Jeg synes det er et greit tall. Da blir det ikke så grisete.

6. Tonny Kluften

I tillegg så kan vel hvem som helst, ikke bare Google, mistenke sider med 100-200 lenker å være en lenkebondegård eller lenkeopdrett eller hva man nå skal kalle det på norsk (linkfarm). :D

7. Kenneth Dreyer

lenkebondegård.. hehe!

Jeg bruker forsåvidt til å begrense det til 20, hvor jeg da helst har nofollow på dem alle sammen.

8. Tonny Kluften

I like måte. Eneste grunn til at jeg er skeptisk til å ha for mye nofollow er at hvorfor skal google stole på meg når jeg ikke stoler på mine egne lenker.

Del denne siden