Kjapp og trygg hosting for Wordpress

utgått domene, enda ikke utgått?

Niclas

New Member
Jeg har endel domener hos Enom og der ligger de i flere uker etter at de har gått ut, tror det er 45 dager. Da kan jeg fornye til standardpris. Deretter er det en måned at domenet ligger i Redeption/Pending Delete hvor jeg også kan redde domenet, men med en saftig ekstraavgift. Deretter blir domenet helt frigjort, og som oftest snappet av en namegrabber. Da koster det ofte en formue å få domenet igjen.

Om den gamle eieren ikke har interesse så er det raskeste å få kjøpt domenet derfra, er eieren interessert, men bare sløv, bør du ligge lavt og registrere domenet på diverse drop og grabber-tjenester.
 

Niclas

New Member
Domenet du ønsker er fremdeles operativt og registraren viser til FAQen http://domain-robot.org/faq.htm som sier at de autorenewer, så det er troligvis bare litt feilinfo i whois.

Ellers har de fleste registrarer drop/pre-release/backorder-tjeneste, jeg har ingen erfaring med noen av dem.

Men selv om det ser mørkt ut bør du kanskje legge inn en slik grab på domenet i tilfelle det skulle bli ledig likevel.
 
Topp