Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Utleie av eiendom i utlandet

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
For noen dager siden opprettet jeg en tråd for å spørre om tips til hvordan man kunne komme seg inn i reiseindustrien på internett. Resultatet for min del er å starte med eiendom, nærmere sagt utleie av eiendom i utlandet.

Så da lurer jeg, er det noen som har noe erfaring innenfor dette området? Hvordan er det mest vanlig å gå fram?

Jeg regner med jeg lister opp de eiendommene jeg har til disposisjon på nettsiden min. Når en kunde ringer og vil bestille f.eks en uke, tar jeg da i mot bestillingen, ringer så til eier av leilighetene og spør om det passer, for også ringe tilbake og bekrefte? Eller ber jeg kunden vente til jeg har sjekket leiligheten? Jeg regner med de fleste små investorer ikke har egne systemet for å sjekke hvorvidt leilighetene er ledige på bestemte tidspunkter.

En annen ting er om eier av leilighet har avtale med flere selgere. Er det vanlig? Eller er det vanlig å kreve at man får enerettighetene på å leie ut?
 

Adrian

New Member
Har ikke erfaring fra utleie selv, men tanten min har leid ut en hytte her i norge gjennom et selskap som heter novasol.

Slik de oppererer så har de enerett på boligen hele året. Så de sto for alt som hadde med markedsføring og utleie. Siden de hadde enerett på boligen så hadde de full kontroll på når boligen var utleid.
Du må nok være ganske stor for å kreve enerett på utleie. Sett deg i utleieren sin posisjon. Ville du ha gitt ansvaret for levebrødet ditt til en helt fremmed person du ikke visste ville klare å leie ut boligen din?

En måte du kan gjøre det på er å garantere for at du leier ut minst like mye som boligen er utleid nå. Så får du ta tapet selv viss du ikke klarer å leie ut til noen....
 

picxx

Well-Known Member
Jeg regner med de fleste små investorer ikke har egne systemet for å sjekke hvorvidt leilighetene er ledige på bestemte tidspunkter.

Jeg har ansvaret for to leiligheter på toppen av en restaurant i pattaya, og vi bruker ganske enkelt Free availability calendar check booking calendar - bookingcalendar.info for å holde styr på dette. Ikke bare er det suverent enkelt for utleier å holde styr ved bruk av denne, men kunden har også mulighet til selv å sjekke når det er noe ledig.
 
Topp