Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Utsette selvangivelsen - hvor strenge er de?

TorsteinO

Art Director & grunder
Tittelen sier vel egentlig det meste - man kan få utsatt innleveringen, men ...

På punktet "søknadsinformasjon" skriver de

Du kan bare søke utsettelse hvis det foreligger særlige grunner (for eksempel sykdom, uventet reisefravær e.l.) som gjør det vanskelig å levere selvangivelsen i tide. Leveringsfristen vil da bli utsatt til 20.06.2011.

Hvor strenge er de på dette? Noen som vet? Er ikke syk eller noe, har bare alt for mye å gjøre akkurat nå!

Ser også Selvangivelsen 2010: Så lett får du utsettelse - DinSide Økonomi ... men det er jo for lønnstakere osv, hvordan er det for oss næringsdrivende?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Avhenger litt av skattekontoret ditt, men i Troms får du iallfall innvilget forlengelse av fristen uten videre. Send søknad via Altinn, så får du svar etter typ 30 sekunder på at søknaden er innvilget.

Gjorde det for noen år siden selv, faktisk.
 

webpiken

Medlem
Jeg søkte sent i går kveld for en venninne som har blitt innlagt på sykehus, og der ble søknaden godkjent umiddelbart.

Så det ser ut som at alle som søker får det godkjent automatisk.

Fristen ble da 20. juni.
 

Tonny Kluften

Administrator
Det er veldig lett å få utsettelse, det kommer til å gå så bra så.
Selv gjorde jeg alt i går og bruker dagen i dag til å gå igjennom og levere.

En ting som er skikkelig krøkkete når det gjelder levering av selvang. er at du ikke kan levere 10.mars når MVA-oppgaven leveres. Hadde vært utrolig greit å gjøre alt på en gang.
 

webpiken

Medlem
Ok, da prøvde jeg med "har brått fått usedvanlig mye å gjøre"... så får det briste eller bære... selv i morgen kveld ville hjelpe en del ihvertfall...

Det vil nok gå bra :)

Selv har jeg fått min venninnes regnskap lagt i fanget, og skal gjøre dette og næringsoppgave/selvangivelse for henne, og det er det mange år siden jeg har gjort ...

Så du har min sympati ;-)
 
Topp