Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Utvikling av elektroniske flyere

Gomlers

Member
Elektroniske flyere.. hehe, ok! ;)

Vel, jeg trenger et verktøy til å utvikle "annonser" med. Annonsene skal se ut som flyere, dvs. en enkelt side, bestående av et bakgrunnsbilde + tekst samt kontaktinformasjon.

Siden kan godt være i plain HTML, eller som et enkelt bakgrunnsbilde, med tekst oppå.
(Eksempler: Free Flyer Sample Template | Flyer Examples by StockLayouts®)

Jeg har planer om å lage mellom 350 og 400 stk. av disse, og jeg trenger derfor et verktøy / templatebasert program som kan gjøre dette raskt for meg. I tillegg skulle jeg gjerne hatt noen valgmuligheter, slik at jeg i stor grad kunne velge hvordan disse annonsene blir satt sammen - og slik at de ikke ligner veldig på hverandre.

Valgmulighetene kunne eksempelvis sett slik ut:

Bakgrunnsbilde, med to-tre små bilder oppå bakgrunnsbildet, i tillegg til tekst og kontaktinformasjon.

Bakgrunnsbilde med noen mindre bilder oppå, tekst og kontaktinformasjon i bunnen av bakgrunnsbildet.

Hvit/Sort/Blå/Whatever bakgrunnsfarge med et stort og 2-3 mindre bilder, i tillegg til tekst og kontaktinformasjon.

Bilder, tekst og kontaktinformasjon vil jeg få av annonsørene, og jeg skal altså da lage flyers til hver og en av dem. Jeg trenger derfor noen tips/råd/ideér til hvilket program jeg kan bruke, som kunne gjort dette raskest mulig for meg...

Håper på svar.
 

Gomlers

Member
Alle trenger ikke å være forskjellige.. Men det skal være mulig å mixe&trixe litt, slik at alle logoer og eventuelt bilder kan legges rett inn, og da blir de jo forskjellige..

Jeg hadde egentlig sett for meg et slags template system, hvor jeg kunne velge mellom la oss si 6 design. Oppå her kunne jeg velge mellom 100 bakgrunnsfarger, og så velge 3-4 måter i forhold til hvordan teksten/bildene skulle stå..

Men det spørs om ikke det blir litt tungvint og jalla. Kan hende det er bedre å bruke en FCKeditor rett og slett..
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Nmja, det er ikke så langt unna det du egentlig ville få ved å gjøre det sånn som jeg foreslo.

Snippets funker rett og slett slik (i forhold til dreamweaver):

Du lager noen linjer kode som du vet at du kommer til å bruke igjen, og lagrer dette som en "snippet". Denne kan du så bare trekke rett inn i et dokument senere, og slippe den der du vil ha den.

Lager du en del forskjellige varianter av disse snippetene, så er det jo egentlig bare å kombinere dem sammen som du føler for. Hvis du er litt nøye med strukturen på disse brosjyrene dine, så burde ikke dette være noe problem å få til.

Ganske mye kan du tilogmed få til bare ved å bruke et par ganske standard "templates", der du bare fyller inn korrekt tekst (f.ex. telefonnr og sånt som må forandres), og lager stilark som alle sammen passer til disse templatene, men gir forskjellige farger og plasseringer, og har annen grafikk men samme filnavn. Du kan jo også kombinere flere forskjellige stilark, f.ex. ett med alle fontfamilier, et med alle farger og bakgrunner, og ett med plasseringer.

Omtrent på samme måte som csszengarden.com - her er jo riktignok alt innholdet det samme på alle variantene, men... Si at du f.ex. setter inn *tlfnr* i de opprinnelige templatene istedet for det reelle telefonnummeret, så kan du bare kjøre en search/replace for å bytte ut hver gang du lager en ny - det samme gjør du med ting som adresse, navn osv.

Litt jalla vil det selvsagt bli siden du ikke tilpasser alt 100% individuelt, sånn blir det alltid når du bare bruker templates, men det skulle ikke være så stort problem å få dette til å funke ganske enkelt og greit.
 
Topp