Uvedkommende har fått tilgang til nettstedet!?

En tråd i 'Google' startet av pleb, 13 Nov 2012.

1. pleb

pleb Medlem

Har en side jeg er i ferd med å selge som lå på #1 plass på hovedordet for en uke siden.

Nå ligger den på tredjeplass. Og beskjeden fra Google når du søker på hovedordet er:

"Uvedkommende kan ha fått tilgang til dette nettstedet."

Har verken merket noe underlig i form av spam eller andre ting. Noen som vet hva som kan/bør gjøres for å bli kvitt dette?

Høres umiddelbart ganske farlig ut...

2. rune69

rune69 Gjerrigknarken sjøl Forumleder

Har du sjekket via FTP om det ligger filer der som du selv ikke har lastet opp? Hva med å endre passordet på FTP, Wordpress, MySQL osv.?

Har du lest dette?

Sitater fra Inside AdWords - Norge: Nye varslinger i søkeresultatene om nettsteder som er utsatt for datainnbrudd

Sist redigert: 13 Nov 2012
  3. peterandrej pensjonert moderator

Gjør som Rune sier og sjekk via FTP om du finner fil med rare navn og endelser på serveren. Er det ingen synlige tegn på siden bør du sjekke kildekoden (HTMLen) til siden, og RSS-feeden om du har en slik.

Finner du noe er det enkelt å fjerne. Ta kopi av innholdet, slett alt som ligger på webhotellet og installer alt på nytt med nye passord og brukernavn. Få leverandøren til å bytte passordene til f.eks FTP også.

4. Bjørnar

Bjørnar Gründer

følgefeil etter en viss toppbar?

5. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

Det er vanskelig a sjekke for uvanlige filnavn hvis du ikke vet navnet på alle filene som skal være der. En annen måte å sjekke på er å se på dato for når filer er opprettet eller endret.

6. firmautvikling Medlem

Beskjeden fra Google: Uvedkommende....

hvor får du opp denne beskjeden? I Google søket??

7. Tony J

Tony J Alle skal få

8. pleb

pleb Medlem

@firmautvikling; Ja, det er "hartap.info" det snakkes om her. Og om du søker på "hårtap", som jo er nøkkelordet og som jeg har ligget på førsteplass på i flere måneder, så ser du at det kommer en advarsel ved siden av.

til alle andre; tusen takk for svar! Har 8-20-dager på skolen om dagen, men skal se om jeg ikke kan få presset inn litt tid til å se på det ila uken. :)

9. Travellingman

Travellingman Nettgrunder

Oppdatere til siste versjon av WP bør du greie å presse inn pleb, sikkerhetsmessig er det viktig å alltid være oppdatert ;) Du har 3.0.1 på denne siden, siste versjon er 3.4.2!!

10. firmautvikling Medlem

Tror ikke det er så mye annet enn WP-oppgraderingen du trenger her.

11. zapotek

zapotek Medlem

Det kommer ikke opp en slik beskjed bare fordi du ikke har siste versjon av WP....

12. firmautvikling Medlem

Siden ser ikke ut til å være infisert med noe virus eller annet iallefall.
    I førsteomgang ville jeg oppgradert WP og så evt. sjekket om den forsvinner.

13. Tony J

Tony J Alle skal få

14. adeneo

adeneo Medlem

Ser ut som Google sier det er greit, prøv å gå inn i webmaster tools og få googlebot på besøk for å scanne nettsiden på nytt, eller gå hit.

Sist redigert: 15 Nov 2012
  15. zapotek

zapotek Medlem

I dette tilfellet har jeg har mest tro på at du har lenket til noen ulumskheter (i G's øyne). Noen "hårete" (merk ordspillet) affilateprogram du har kjørt på denne siden?

Del denne siden