Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Valg av nettbutikkløsning

picxx

Well-Known Member
Etter å det siste døgnet har ræst rundt og lette etter ecommerce themes/plugins for wordpress kan jeg bare si en ting; WORDPRESS!!!
 

picxx

Well-Known Member
Hvis det er **veldig** smått, altså bare noen helt få varer er kanskje wordpress helt greit, men begynner det å bli bare bittelitt større så vil det nok være bedre med en dedikert løsning som f.ex. magento eller opencart.

Slik var også tankegangen min før jeg begynte å søke etter løsninger.
For et par år siden var det faktisk dette som var fasiten. I dag finnes det så mange veldig gode wordpresstheme med cart built-in at dette lenger ikke er tilfellet.
Eneste ulempen er selvsagt at ingen av disse har støtte for DIBS/visa (eller hva det kalles), så skal man ha dette må man inn med egen kodekraft, noe som ikke trenger å bli veldig dyrt om man finner en wp koder som vet hva han driver med.
Når det gjelder paypal/forhåndsbetaling/e-post bestilling/cash on delivery/authorize.net/2checkout vil jeg påstå at wordpress faktisk har blitt uovertruffen, også i denne sjangeren.
 

Nickolass

Medlem
Wordpress går an - også med DIBS

Må bare kommentere denne her:
Eneste ulempen er selvsagt at ingen av disse har støtte for DIBS/visa (eller hva det kalles), så skal man ha dette må man inn med egen kodekraft
Dette er ikke så veldig korrekt. Jeg utviklet DIBS plugin til WP E commerce for 2 år siden og har et gratis DIBS modul til Wordpress her. Når det gjelder support så inngår jeg gjerne supportavtaler om noen ønsker slikt. Men kan du litt koding selv har du et gratis DIBS modul som gir mulighet VISA betaling i din WP butikk rimelig raskt. DIBS til Magento er også gratis;-)

Jeg har oppdatert min åregamle artikkel om nettbutikker og betalingsløsninger fra Mediakoordinator.no og lagt den på Nettpilot.no, Den gir en del svar på det som mange her lurer på:
Hvilken betalingsløsning bør du velge til din nettbutikk?

Håper dette gir merverdi i tråden og ikke oppfattes som spam. Hva sir du @Tonny? Er det OK?

VH Nickolass Jensen
 
Sist redigert av en moderator:

HPF

Medlem
Hvilke nettbutikkløsninger finnes for det norske markedet? Hva anbefales?
Det er vanskelig å anbefale noe når du ikke spesifiserer mer enn at du skal ha en nettbutikkløsning.

For meg fungerer Nordisk e-handel greit. Den er rask, SEO vennelig, bra fraktmodul (dog ikke soneinndeling) og har løsninger for forskjellige betalingsmåter. Se Grundfunktionalitet. Du kan opprette en 30 dagers testbutikk.

Det største minuset for meg er at nettbutikken ikke kommuniserer med økonomisystemet jeg bruker så det blir å legge inn kunder og ordre manuellt. Import/eksport av artikkel-/vare register kan du gjøre vha import/eksport av flate datafiler, litt småbuggy med den fungerer (nettbutikken forøvrig er stabil og fin). For kunder og ordre finnes det foreløpig ingen slik mulighet for import/eksport og det er egentlig det eneste vesentlige minuset.

Greie priser, kr.395,-/mnd for minstepakken og skal du ha gjort småting underveis så er de egentlig ganske rimlige, fikk en regning på kr. 240 for 15 min jobb de gjorde (nytt stylesheet + noe annet småtteri). Finnes nok av firmaer som hadde tatt frem gaffelen og skrevet det 10-dobbelte for en slik jobb.
 

Britta

stoffdronning
Jeg bruker Zencart - men legger allerede merke til at jeg har mange flere artikler enn jeg trodde og dermed mangler jeg noen funksjoner som å endre mange artikler samtidig osv.
 
Topp