Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vannscooter lovlig i Norge

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Flere enn meg som er sjeleglade for at vannscooter er lov å bruke i Norge fra og med i går?

Jeg rett og slett elsker vannsport, spesielt vannscooter! Sist gang jeg var i et varmt land (mexico i februar) svidde jeg av alt for mange tusen på leie av vannscooter, men jeg angrer ikke et sekund!
 

Ståle

Medlem
Flere enn meg som er sjeleglade for at vannscooter er lov å bruke i Norge fra og med i går?

Jeg rett og slett elsker vannsport, spesielt vannscooter! Sist gang jeg var i et varmt land (mexico i februar) svidde jeg av alt for mange tusen på leie av vannscooter, men jeg angrer ikke et sekund!

Link? :) Blir vel en del vannscootere å se etterhvert nå da... :D
 
U

Uregistrert

Guest
Beste i verden...

Hva er greie med at folk sier det er så mye støy av scootere?
 
E

Eirik

Guest
Lov i NORGE, om 40% er produsert i EU!!

Etter dommen i Sverige 4.juni velger vi å sprette champagnen!

Dette er svært moro! Håper alle har forstått at man ikke kan bli straffet for å kjøre vannscooter i Norge på dette tidspunkt og frem til EFTA-domstolen har avgjort saken "Anders Husebye". Desverre vil en avklaring i EFTA-domstolen komme til å ta 4-6 måneder. Det vil si at noen endring av den norske loven ikke kommer til å skje i 2009, men det skal i hvertfall være på plass i 2010.

Politiet kan anmelde, men de kommer ikke lengre en det. Du skal ikke samtykke boten og du vil ikke videre bli straffeforfulgt."

Det er lov, om vannscooteren er produsert med mer enn 40% innenfor EU. "EØS professor Finn Arnesen ved universitetet i Oslo har tolket protokoll 4 i EØS-avtalen (som Norge er med i), og han tolker det dit hen at så lenge 40% eller mer av produktet er bearbeidet innenfor EU så får produktet opprinnelse fra EU. Dermed gjelder EFTA-domstolen sine betingelser." Norges domstoler har derfor ingen ting de skulle sagt!

Siste nytt (03.04.09):
Påtalemyndigheten og Regjeringsadvokaten har lagt ned stridsøksen og vil være med på å sende saken til EFTA-domstolen.
 
Sist redigert av en moderator:
U

Uregistrert

Guest
Dette er intet mindre enn fantastisk, vannscooter er jo så gøy..
 

Gaasehud

Medlem
Hehe, var i går det ble lov, ja? Så nemlig en fresende i Oslofjorden i går, de hadde tydeligvis venta fælt. ;)

Ble litt frista til å leie sist gang i syden, men koster vel noen kroner (euro :p). Hvor mye koster en slik en da? Om man kjøper "en hel" vannscooter. :)
 

Gaasehud

Medlem
Haha! Lattis... :p

Jaja, det passet nå ganske bra syntes jeg... Men har dette vært lov i 2 år? Hørte snakk om at klovnepart... eh, Frp ville at det skulle bli lovlig. Valgflesk, men tenkte kanskje at det skjedde — i går. :)
 
Topp