Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vanvittig hopp i antall klikk på Adsense

InVert

Blogger
Hei!

Har ikke brukt adsense så alt for mye opp igjennom tiden.

På den ene siden min har jeg ligget på noen få klikk pr dag, og en god del visninger.

Idag så har klikk frekvensen vært over hyppig, og jeg har vel rundt 40 klikk men inntjeningen er ikke noe høyere.

Er det noen som da prøver å svartmale adsense kontoen min?

Har gjort en endring fra tidligere dager, og det er twitter + en dagbladet artikkel. Kan det ha en slik stor effekt?

Takker på forhånd for svar fra dere erfarne :)
 

Ståle

Medlem
Har antall visninger/besøkende steget i takt med antall klikk?
 

picxx

Well-Known Member
Har gjort en endring fra tidligere dager, og det er twitter + en dagbladet artikkel. Kan det ha en slik stor effekt?

Takker på forhånd for svar fra dere erfarne :)

En twingly på dagbladet kan fort gi en par tusen ekstra besøkende per dag om nyheten er intressant nok, men erfaringsmessige er også disse brukerne lite klikkvillige.
 

InVert

Blogger
Antall visninger holder seg normalt. Litt mer så tidlig på dagen men ligget på ~400 visninger/1 klikk, nå er det ~400/40+ klikk.

Det at inntjeningen ikke har blitt noe bedre kan vel stemme overens med at klikkene er ugyldige.

Nyheten er ikke spesielt interresant heller. Se på feeden min her. Var egentlig kun for å teste ut twingly.

Statistikken ser jeg ikke før imorgen siden Google Analytics har en dags ventetid.
 

Ståle

Medlem
Er helt sikkert en som syns det er morsomt å klikke på annonser som fant siden din. Dermed luker også Google ut han/hennes klikk og dermed øker ikke inntekten din i takt med antall klikk.
 

picxx

Well-Known Member
Et par tusen om dagen var vel før, når det var nytt. Nå ligger det på en brøkdel av det.

Om du er kjapp og pusher en god nyhet med en suveren tittel (tittelen er alfa og omega) får du fremdeles slike tall.
Synd at systemet mer eller mindre er ødelagt av "twingly bloggere" som skriver en setning på hver artikkel som inneholder en dagblad link....rart at db ikke blacklister disse.. :confused::rolleyes:
 
Topp