Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Veldig enkelt CMS

A

aabbcc

Guest
Hei
Nå og da er det noen som vil at jeg skal sette opp en nettside for dem, akkurat nå er det for en konferanse. De har en egen server og noen har gjort dette for de før, men nå ville de ha meg til å gjøre det. Problemet er at jeg gjerne skulle gjort det så enkelt at man bare kunne overført en pakke med filer på serveren og så var alt klart. Altså gjerne uten å bruke databaser.

Finnes det noen gode enkle CMS som ikke bruker databaser som jeg konfigurere og så bare laste over på servere? Hvor man har noen enkle muligheter for redigering for administratorer gjennom et webgrensesnitt.

Formålet er at jeg kan lage den omtrent som om jeg hadde laget en statisk side i php/html/css, men hvor jeg slipper å bli mast på hver gang noen finner en skrivefeil i ettertid.

Det kan være ganske begrenset med funksjonalitet. Jeg har ved en tidligere anledning laget noe i php selv hvor jeg har laget et sett med filer og med en mulighet for å endre tekst, men det hadde vært fint med noe som var litt vassere enn det jeg selv lagde.

AABBCC
 

kek91

Webutvikler
Høres ut som CuteNews hadde passet perfekt.

Tror ikke CuteNews blir oppdatert lengre, men en snill sjel har tatt over og du kan laste ned nyeste versjon på UTF-8 CuteNews

Brukte det selv hele tiden før jeg lærte meg PHP/MySQL, nå foretrekker jeg å programmere alt selv.
CuteNews fungerer ypperlig for å skrive nyheter samt at man kan bruke det til å redigere innhold på andre undersider ved å lagre det som en egen kategori.

Ingen database nødvendig, den bruker kun txt filer for artikler osv
 
A

aabbcc

Guest
Tusen takk kek91.
CuteNews ja. Jeg brukte det i et prosjekt for ca 5 år siden. Mener å huske at jeg ikke var helt overbevist, men det kan jo ha endret seg de siste 5 årene. Er dette altså ment til å bruke til nettsider, trodde det kun var til nyhetsdelen på nettsidene?

AABBCC
 

kek91

Webutvikler
Mnjao, det er vel egentlig kun ment for nyheter, men man kan fint bruke det som et vanlig CMS til de andre undersidene også.
Det har jo også kontrollpanel for å bl.a. opprette nye brukere med spesifikke rettigheter + mye annet.

Hvis du har en side som heter "biografi" så lager du en artikkel i cutenews i kategorien "biografi", og på biografi.php siden så skriver du bare
Kode:
<?php
$category = "biografi";
include("cutenews/show_news.php");
?>

Har ikke brukt det på et par år selv, men mener på det var noe lignende som det :)
 
A

aabbcc

Guest
Takk igjen Kek91. Ja vi får se, nå er jeg nesten fristet til å slenge sammen noe raskt selv, med mindre det er noen andre som kommer med et bedre system..

Aabbcc
 
A

aabbcc

Guest
Hei
Takk for det TorsteinO. Problemet er egentlig å finne noe som er simpelt nok faktisk. Jeg har bestemt meg for å sette opp noe ekstremt enkelt og banalt selv.

AABBCC
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Om noe er teknisk avansert eller ei har lite med saken å gjøre. Du bruker kanskje Word for et enkelt brev, bare fordi det er tilgjengelig på datamaskinen?
En one-click install (fantastica, bl.a.) av de fleste CMS, kombinert med gratis themes, er ikke teknisk sett enklest, men ihvertfall for meg billigst.
 
A

aabbcc

Guest
Takk for svar Pong.
Om det er teknisk avansert eller ikke spiller ikke så stor rolle, så lenge det raskt å sette opp og kanskje også flytte til nye servere senere.

Jeg regner med du mener fantastico? I så fall krever vel det at man har det på serveren som brukes?

Cute vil jeg ikke bruke fordi etter min erfaring er det mye fikling for å få satt det opp slik man vil ha det. Drupal/wordpress/jomla som jeg også har brukt på andre nettsider tidligere synes jeg blir litt overkill til siden jeg skal lage nå og det tar litt tid å sette opp riktig moduler, themes osv, samt at det krever databaser.

Det kan være jeg ikke burde ha brukt CMS i tittelen til denne tråden. For det jeg vil er å lage en statisk side med mulighet for å redigere noe av innholdet på en enkel måte.
 
Topp