Veldig pussig epost fra adwords

En tråd i 'Adsense' startet av Tonny Kluften, 18 Sep 2007.

1. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

Adwords skriver til meg for å få meg til å bruke adwords til å dra folk til adsensesidene mine. Jeg får for 500kr gratis annonsering i introduksjonstilbud. Dette er veldig sprøtt, adsense har tidligere aktivt gått veldig imot kjøp av adwords for å få klikk på adsense. (såkalt arbitrage)

Se noe av mailen under her:

-------------------------------------
    Gratulerer med din vellykkede AdSense-kampanje

Google AdWords hjelper for øyeblikket mange AdSense-annonsører med å trekke flere og flere besøkende til websidene deres. Når publikum søker etter
    emner som er relatert til innholdet på din nettside, vil din AdWords-annonse dukke opp som en sponset link i søkeresultatet. Dette kan
    gi mer trafikk til din nettside, og øke AdSense-inntektene dine.

2. Kenneth Dreyer

Kenneth Dreyer Well-Known Member

Har fått den jeg også.

Siden tilbudet gjelder fram til April 2008, så tenkte jeg å vente med å bruke koden til den nye reisesiden min er lansert og heller bruke pengene til å pushe inn litt trafikk der :)

Får vi forresten brukt den når vi har brukt en sånn kode før, vet du noe om det?

Sist redigert: 18 Sep 2007
  3. Yngve Larsen

Yngve Larsen E-commerce ekspert

Du må nok opprette en ny konto Kenneth...
    Fikk også denne(Send til adsense kontoen min)

De sa ingenting om en vellykket adsense kampanje da :)

-------
    Hilsen fra Google:

Google vil gjerne gi deg sjansen til å prøve AdWords med en kupong på 500 NOK

Hvorfor markedsføre med AdWords?

4. Tonny Kluften

5. basicus

basicus SEO Eggspert

Fikke en sånn jeg og. Jeg lurer på om de har et kraftig dropp i annonsører for tiden? Det ser da vitterlig sånn ut på betalinegn pr. klikk i det siste.

6. Tonny Kluften

Alle aviser sier at internettannonsering er på vei opp så det er rart om adwords er på vei ned.

7. basicus

basicus SEO Eggspert

Joda. Enig i det brukernavn. Jeg syns bare det er pussig hvordan inntektene har gått ned nå i september med samme gjennomklikk omtrent som august. Men, det kan jo være tilfeldig for såvidt.

8. srm Medlem

Det kan være tilfeldig. Men to teorier er:

- Stadig flere nettsteder optimaliserer for AdSense. Dermed blir tilbudet større og prisen går ned.
    - Trafikken i september er høyere enn august, men annonsebudsjettene hos en del virksomheter er de samme fordi de budsjetterer for per dag og ikke per klikk. Dermed blir tilbudet større og prisen går ned.

Men totalt sett er det nok bare tilfeldig. Jeg har motsatt erfaring. September er marginalt høyere enn august.

9. Kenneth Dreyer

Kenneth Dreyer Well-Known Member

Jeg stiller meg bak denne. Antall klikk er gått opp, og det samme har prisen per klikk. Og dette er globalt på hele adsense nettverket mitt, både fra norske og engelske sider.

10. basicus

basicus SEO Eggspert

Jupp. Da slår jeg meg til ro med at det mest sannsynlig vil justere seg utover høsten.

Del denne siden