Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Verdi på nettsted

Frode

Medlem
En side som tjener 8000 tusen i året på litt over 1000 unike brukere, hva mener dere denne er verdt? Med bare litt jobb bør dette i hvert fall kunne dobles.
 
Sist redigert av en moderator:

sKrud

Meget sliten student
Hvordan verdsetter dere egentlig et nettsted? finner dette ganske vanskelig å gjøre..

Om man f.eks har et domene som har endel type inn per dag, parkerer det på sedo, noe som igjen gir 40-60kr per dag.
Da vil jeg anslå verdien på domenet (altså type-in trafikken) til 50- 70 000kr (40-60kr x 365 x 3år + evt. good will 10%)

Noen som ser seg enig i dette regnestykket?

Å så kommer det til siden, innhold, brukere etc, da kan man ikke bare se på inntekter..Om facebook gikk med underskud, så ville nettstedet bli null verd..hvordan vil dere anslå verdi da?
 
Tror Kenneth er inne på "riktig" prissjikte, og det store spriket han opererer kommer av at noen nettsteder kan gå nesten fullstendig på autopilot, mens andre krever kontinuerlig SEO-arbeid eller oppdateringer. Man er jo også avhengig av at det som gir nettstedet inntekt ikke "forsvinner". Jeg blir alltid skeptisk når jeg leser at tilbyder forteller at "inntekten kan enkelt dobles ..." Dersom det hadde vært så enkelt å tjene dobbelt så mye, så hadde vel denne enkle jobben vært gjort for lengst? Uansett er det svært vanskelig å si noe særlig meningsfylt uten å vite hvilket nettsted det er snakk om.
 
Sist redigert:

metallian

Medlem
Jeg blir alltid skeptisk når jeg leser at tilbyder forteller at "inntekten kan enkelt dobles ..." Dersom det hadde vært så enkelt å tjene dobbelt så mye, så hadde vel denne enkle jobben vært gjort for lengst?

Istemmes!

Det er jo "umulig" å si noe uten å i det minste ha en url, men bla følgende vil jeg se på som viktig:

Godt domene (ikke bare selve urlen men om det er innarbeidet/kjent)
Søkeresultater
Autopilot eller kontinuerlig jobbing?
Inntjening-faste annonsører, adsense eller hva?
Brukere- hvor mange, registrert,nyhetsbrev...?
 

Frode

Medlem
Siden går på autopilot. Er i utgangspunktet ikke ute etter å selge den, men var interessert i å høre om hva dere syntes om verdien på bakgrunn av antall besøkende og inntjening.

Sa ikke det var enkelt og doble inntjeningen, men her går det mye på hva man har tid til, samt prioritering. "Litt jobb" betyr å få den opp fra første siden til 1. plass hos G, noe som vil uten tvil øke inntjeningen en god del.

Tenkte selv at 16.000 var en grei pris, dvs 2 års inntekt. Ville bare ha innspill, og takker for det!
 

Frode

Medlem
Kikka over statistikken fra jan-mai (ca 3000 på 450 unike), og gjorde om dette til 1 år, dvs ca 8000 kr på ca 1000 unike på 1 år. Selvfølgelig vanskelig å spå framtiden, men dette er pr i dag.

Kan nevnes at jeg har brukt kanskje 6-7 timer på SEO i 2010 på denne siden.
 

Tonny Kluften

Administrator
På et nettsted som dette med såpass lite statistikk og trafikk er det vel bare til en viss grad de som er seriøst interessert i å kjøpe som kan sette riktig pris. Dette fordi man må være genuint interessert i temaet nettstedet handler om når man skal kjøpe så små nettsteder.
Jeg syns selv det er vanskelig å gi mer enn ett års inntekt for slike nettsteder, men er det et nettsted med godt potensiale så kan man såklart gi mer.
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Nettsteder som baserer inntekten sin på SEO er ikke verdt 2 års inntekter ved salg. Det maksimale er 1 år.

Grunnlag: Du har ingen kontroll over rankeringene dine. Og du kan ofte oppleve at du plutselig faller i SERPS om du ikke "vedlikeholder". Sett det flere ganger.
 
Topp